Η H&M, η δεύτερη μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρεία λιανικής πώλησης μόδας στον κόσμο, αντιμετωπίζει δυσκολίες να διατηρήσει τα κέρδη της καθώς αναθεωρεί τις προσδοκίες της για το 2024. Η σουηδική εταιρεία ανακοίνωσε ότι δεν αναμένει πλέον να επιτύχει τον στόχο περιθωρίου κέρδους για το σύνολο του έτους, σημειώνοντας χαμηλότερα από τα αναμενόμενα λειτουργικά κέρδη για την περίοδο Ιουνίου-Αυγούστου.
Συγκεκριμένα, τα λειτουργικά κέρδη της για το τρίτο τρίμηνο διαμορφώθηκαν σε 3,51 δισεκατομμύρια σουηδικές κορώνες (346 εκατομμύρια δολάρια), σε σύγκριση με τα 4,74 δισεκατομμύρια το προηγούμενο έτος, και υπολειπόμενα σημαντικά από την πρόβλεψη των αναλυτών για 4,93 δισεκατομμύρια, σύμφωνα με την έρευνα της LSEG. Τα λειτουργικά περιθώρια κέρδους για το 2022 και το 2023 ήταν 3,2% και 6,2% αντίστοιχα, με τον όμιλο να αναγνωρίζει ήδη από τον Ιούνιο ότι οι προκλήσεις από το κόστος υλικών και τις συναλλαγματικές διακυμάνσεις δυσκολεύουν την επίτευξη του στόχου του 2024.
Η Πίεση του Ανταγωνισμού και του Πληθωρισμού
Η H&M βρίσκεται υπό αυξανόμενη πίεση από τον σκληρό ανταγωνισμό με την Zara και την ταχύτατα αναπτυσσόμενη διαδικτυακή Shein. Σε συνδυασμό με τον υψηλό πληθωρισμό που πλήττει την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, η H&M δεν καταφέρνει να διατηρήσει την κερδοφορία της. Ο διευθύνων σύμβουλος Daniel Erver δήλωσε ότι το φετινό λειτουργικό περιθώριο κέρδους αναμένεται να διαμορφωθεί κάτω από το 10%.
Ωστόσο, η H&M παραμένει αισιόδοξη για την πορεία των πωλήσεών της, επισημαίνοντας ότι η φθινοπωρινή συλλογή της έτυχε θετικής υποδοχής από τους καταναλωτές, με τις πωλήσεις του Σεπτεμβρίου να αναμένονται αυξημένες κατά 11% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Η εταιρεία καλείται να προσαρμοστεί γρήγορα στις νέες συνθήκες της αγοράς, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητά της για να ανακάμψει από τις οικονομικές πιέσεις που την κατατρέχουν.