Ακόμη και στην εποχή της πανδημίας η βιομηχανία ειδών πολυτελείας κατέγραφε μεγάλη άνθιση και η τάση αυτή όπως όλα δείχνουν συνεχίζεται.
Αρκεί να δει κανείς τα τελευταία στοιχεία από την LVMH και την Hermes, ή όπως χαρακτηριστικά λέει ο διευθύνων σύμβουλος των Harrods, Μάικλ Γουάρντ, στο επεισόδιο της σειράς του Blοomberg «In the City » αυτής της εβδομάδας, «παρατηρήστε την κίνηση των πελατών στο πολυκατάστημά του στο Λονδίνο».
Μάλιστα εξηγεί ότι ενώ οι ετικέτες της μεσαίας αγοράς δέχονται σημαντικές πιέσεις, super-brands μάρκες όπως η Chanel και ο Dior ευημερούν.
«Το σπουδαίο με τη βιομηχανία πολυτελείας είναι ότι δεν έχει ευαισθησία στις τιμές», υπογραμμίζει και προσθέτει: «Οι πλούσιοι γίνονται πλουσιότεροι και αυτός είναι ο κόσμος».
Σύμφωνα με τον Γουάρντ, οι πωλήσεις στα Harrods έχουν ξεπεράσει τα επίπεδα, που ήταν πριν από την πανδημία και αυτό δεν ωφελεί τους Κινέζους πελάτες που αντιπροσώπευαν περίπου το 25% των πωλήσεων (τώρα είναι πιο κοντά στο 11%, λέει) ή τις αφορολόγητες αγορές.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το εμβληματικό πολυκατάστημα, προσπάθησε να προσελκύσει ντόπιους αγοραστές, κάτι που σήμαινε επέκταση των επιλογών φαγητού, των προσφορών ευεξίας και των εορταστικών προωθητικών ενεργειών—όπως η δημιουργία σπιτιών από μελόψωμο σε συνεργασία με τον Dior.
Ωστόσο, αναφορικά με την προοπτική του Λονδίνου ως τουριστικό προορισμό, ο Γουάρντ εμφανίζεται αρκετά απαισιόδοξος. Μάλιστα, κατηγορεί την κυβέρνηση ότι απομακρύνθηκε από τις τέχνες και αφαίρεσε τη χρηματοδότηση. «Το Ηνωμένο Βασίλειο δεν μπορεί να μείνει πίσω από την υπόλοιπη Ευρώπη όσον αφορά την ύπαρξη μιας πραγματικά ισχυρής τουριστικής πολιτικής», αναφέρει χαρακτηριστικά.