“Έμφραγμα” και στον ελληνικό τουρισμό προκαλεί η οικονομική κρίση στη Γερμανία, καθώς μειώνει την αγοραστική δύναμη των πολιτών.
Το αυξημένο κόστος διαβίωσης λόγω του πληθωρισμού αλλάζει άρδην τα δεδομένα στη ζωή των Γερμανών που κάνουν αιματηρές οικονομίες για να “διασώσουν” τις καλοκαιρινές διακοπές.
Εάν μάλιστα σκεφτεί κανείς ότι οι Γερμανοί είναι μια σημαντική “δεξαμενή” για τον ελληνικό τουρισμό καθώς “ψηφίζουν” σταθερά την Ελλάδα για τις διακοπές τους, γίνεται αντιληπτό και το μέγεθος του προβλήματος για τη χώρα μας
Σύμφωνα με έρευνα της Appinio, το 39% των Γερμανών ίσως να μην καταφέρει να κάνει διακοπές. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, τα δύο τρίτα (69%) των Γερμανών θα ήθελαν να εξοικονομήσουν χρήματα για τις διακοπές τους αυτό το καλοκαίρι (66%), ενώ το 39% εκατό θα παραλείψει ακόμη και τις διακοπές. Η εξοικονόμηση γίνεται κυρίως στη διαμονή (64%), στο φαγητό (63%) ή στον προορισμό (60%). Λιγότερα χρήματα προγραμματίζονται επίσης για δραστηριότητες αναψυχής (55 %).
Έλλειψη προϋπολογισμού για δραστηριότητες αναψυχής
Τρεις στους τέσσερις ερωτηθέντες (72%) σχεδιάζουν να δαπανήσουν λιγότερα χρήματα για δραστηριότητες αναψυχής αυτό το καλοκαίρι λόγω του πληθωρισμού. Οι Γερμανοί θέλουν κυρίως να εξοικονομήσουν χρήματα για φαγητό (72%). Την ίδια στιγμή, σκοπεύουν επίσης να ξοδέψουν λιγότερα χρήματα για εκδρομές Σαββατοκύριακου (57%), πάρκα αναψυχής και θαλάσσια πάρκα (52%) και φεστιβάλ (48%). Το 32% των Γερμανών παραιτείται ακόμη και εντελώς από τα ταξίδια του Σαββατοκύριακου και τα φεστιβάλ λόγω του υψηλού κόστους διαβίωσης, που “συρρικνώνει” τον διαθέσιμο προϋπολογισμό, σύμφωνα με το 74% των συμμετεχόντων στην έρευνα.
Εν τω μεταξύ, το αυξημένο κόστος των δραστηριοτήτων (63%) και το κόστος μεταφοράς και μετακίνησης (45%) είναι επίσης λόγοι για φθηνότερες καλοκαιρινές δραστηριότητες.
Περίπου το 93% ανησυχεί (μάλλον) για την αύξηση του πληθωρισμού. Όσο μεγαλύτερη είναι η ηλικία των ερωτηθέντων, τόσο περισσότερο ανησυχούν για τον πληθωρισμό. Ενώ μόνο το 38% των 18 έως 24 ετών ανησυχεί για τον πληθωρισμό, το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 62% των 55 έως 65 ετών.
Ταυτόχρονα, η ανάγκη για διαφάνεια αυξάνεται, με τέσσερις στους πέντε Γερμανούς να θεωρούν ότι είναι σημαντικό μια αύξηση των τιμών μεμονωμένων προϊόντων να ανακοινώνεται ανοιχτά (81%), ποσοστό αυξημένο κατά επτά ποσοστιαίες μονάδες από ό,τι πριν από ένα χρόνο (74% τον Ιούνιο του 2022).
Όχι στο παγωτό
Το 73% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι ο πληθωρισμός επηρεάζει τη συμπεριφορά τους στην κατανάλωση παγωτού, με το 29% να σχεδιάζει να καταναλώσει λιγότερο παγωτό αυτό το καλοκαίρι, το 27% να λέει ότι θα αγοράζει παγωτό για το σπίτι πιο συχνά και το 17% ότι θα φτιάχνει το δικό του παγωτό πιο συχνά.