Εγκρίθηκε στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ το κοινοπρακτικό δάνειο ύψους 2,7 δισ. ευρώ για την χρηματοδότηση του έργου της Αττικής Οδού.
Στο δάνειο, το οποίο θα έχει 20ετή διάρκεια, θα συμμετάσχουν ισόποσα οι τέσσερις τράπεζες -Εθνική, Πειραιώς, Eurobank και Alpha- με 675 εκατ. ευρώ.
Σε δεύτερο χρόνο, αναμένεται να ενταχθούν επίσης οι Attica Bank και Optima Bank με συμμετοχή που δεν αναμένεται να ξεπεράσει τα 50 εκατ. ευρώ έκαστη.
Σε ό,τι αφορά το ύψος του επιτοκίου, το περιθώριο (spread) έχει συμπιεστεί ελαφρώς κάτω από τις 200 μονάδες βάσης – επίπεδο που αποτελούσε αρχικά “κόκκινη γραμμή” για τις πιστώτριες δεδομένης της μεγάλης διάρκειάς του δανείου.
Σύμφωνα με το capital, ο τραπεζικός δανεισμός έναντι των παραχωρήσεων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει δομηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε οι αποπληρωμές να “κουμπώνουν” στις χρηματοροές των παραχωρήσεων και να μην προέρχονται απευθείας από την εταιρεία.
Τονίζεται ότι ο τομέας των παραχωρήσεων έχει αναδειχθεί σε κορωνίδα της στρατηγικής του κατασκευαστικού ομίλου, γεγονός που επιβεβαίωσε και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Γιώργος Περιστέρης από το βήμα της Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης την Τρίτη.
Ο ίδιος ανέφερε, μάλιστα, πως η μεγέθυνση του κλάδου παραχωρήσεων αποτελεί ένα ισχυρότατο asset για το οποίο ο όμιλος εξετάζει διάφορες εκδοχές σε επίπεδο financial engineering.
H ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ελέγχει κατά 100% τις συμβάσεις των οδικών παραχωρήσεων Νέα Οδός (Ιόνια Οδός και Αθηνών – Λαμίας, με αρχή την περιοχή του Ανισόπεδου Κόμβου Μεταμόρφωσης έως την περιοχή της Σκάρφειας –μετά τα Καμένα Βούρλα– και το συνδετήριο κλάδο του ΠΑΘΕ Σχηματάρι – Χαλκίδα) και Κεντρική Οδός (Ε 65), έχει μερίδιο 17% στην Ολυμπία Οδό, έχει κερδίσει και αναμένει την υπογραφή της σύμβασης (35 ετών) παραχώρησης του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της (ποσοστό 75%), ενώ έχει επικρατήσει και στον διαγωνισμό για τη νέα 25ετή σύμβαση για την Αττική Οδό.