25.3 C
Athens
Πέμπτη, 28 Αυγούστου, 2025

Γαλλία: Απαγορεύει στους influencers να διαφημίζουν σειρά προϊόντων

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ:

Προς την εισαγωγή ενός νομικού ορισμού του επαγγέλματος του «influencer» κινείται η Γαλλία, όπως δήλωσε σήμερα ο υπουργός Οικονομικών της χώρας, Μπρουνό Λεμέρ.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε, θα δημιουργηθεί ένα νομικό πλαίσιο που θα θέτει φραγμούς στην προώθηση επικίνδυνων προϊόντων ή υπηρεσιών, ξεκινώντας από την προώθηση αλκοολούχων ποτών, αθλητικών στοιχημάτων ή χρηματοοικονομικών προϊόντων.

Επίσης, θα απαγορεύονται αυστηρά οι διαφημίσεις καλλυντικών φαρμάκων ή χειρουργικών επεμβάσεων. Θα προβλέπεται ακόμη πως όταν ένας influencer προβάλλει εικόνες ή βίντεο που έχουν υποστεί διαδικασίες επεξεργασίας θα πρέπει να συνοδεύονται από την ένδειξη: «εικόνες ρετουσαρισμένες».

Προβλέπεται, τέλος, ότι σε περίπτωση απάτης οι influencers ενδέχεται να αντιμετωπίσουν απαγόρευση άσκησης του επαγγέλματος. Μια κύρωση που μπορεί να λάβει τη μορφή διαγραφής -προσωρινής ή οριστικής- των λογαριασμών τους στα κοινωνικά δίκτυα.

Μια τέτοια εξέλιξη βέβαια θα έρχεται υπό την προϋπόθεση ότι το Instagram, το TikTok και άλλες πλατφόρμες που εδρεύουν εκτός Γαλλίας θα συμφωνήσουν να παίξουν το παιχνίδι.

Σημειώνεται πως ήδη από τις  αρχές του 2023 στην Ιταλία συστάθηκε και επίσημα η «Ένωση Δημιουργών και Προώθησης περιεχομένων» ή αλλιώς η «Ένωση των Influencers».

Κύριος σκοπός του Σωματείου είναι να υπάρξει νομική κάλυψη όσων απασχολούνται σε αυτόν τον τομέα, η υπεράσπιση των εργασιακών τους δικαιωμάτων καθώς και η πλήρης αναγνώριση της εργασίας τους από το κράτος.

Επίσης η Ένωση θα μπορεί να παρέχει ψυχολογική υποστήριξη των Influencers και χρήσιμες συμβουλές για τις διαδικτυακές τους δραστηριότητες.

Σημειώνεται πως η Ιταλία είναι η πρώτη χώρα που προχωράει σε αυτή την κίνηση, κλείνοντας έτσι το «μάτι» και σε άλλες χώρες να πράξουν το ίδιο.

Εδώ και πολλά χρόνια, εκατομμύρια χρήστες του διαδικτύου σε ολόκληρο τον κόσμο προσπαθούν να προωθήσουν την δουλειά τους μέσα από τις πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Πρόκειται για άτομα με επιρροή, με χιλιάδες έως και εκατομμύρια followers και με μεγάλες εταιρείες να τους υποστηρίζουν.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ:

Γαλλία: Ξαφνική πτώση στην κατανάλωη κόκκινου κρασιού. Τι αλλάζει στις επιλογές των καταναλωτών

Η γαλλική αγορά κρασιού βιώνει μια πρωτοφανή μεταμόρφωση τις τελευταίες δεκαετίες. Τα στοιχεία του...

Δαμασκός: Κρίσιμη επίσκεψη του Γάλλου και Γερμανού ΥΠΕΞ. Συνομιλίες με τον Αλ-Σάρα

Η πρώτη συνάντηση των επικεφαλής διπλωματίας μεγάλων Δυτικών Δυνάμεων, και συγκεκριμένα της Γαλλίας και...