Το ντεμπούτο του κάνει το νέο, υπεροπολυτελές μοντέλο της Ferrari F80, των 1.200 ίππων. Η καινούρια Ferrari F80 κοστίζει 3,6 εκατομμύρια ευρώ.
Το νέο hypercar της Ferrari διαθέτει υβριδικό σύστημα με 3λιτρο V6 κινητήρα βενζίνης και τρία ηλεκτρομοτέρ.
Η ιταλική εταιρεία έκοψε στη μέση τον εμβληματικό V12 δημιουργώντας έναν V6 που συνδυάζεται με τρία ηλεκτρομοτέρ.
Ο 3λιτρος κινητήρας αποδίδει 900 ίππους και η συνδυαστική ισχύς του υβριδικού συστήματος φτάνει τους 1.200 ίππους, δημιουργώντας την ισχυρότερη Ferrari όλων των εποχών. Ταυτόχρονα, ο θερμικός κινητήρας αξίζει να σημειωθεί ότι αποδίδει 300 ίππους στο λίτρο.
Η νέα Ferrari F80 επιταχύνει από στάση τα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,15 δλ., με το 0-200 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 5,75 δλ. Η τελική της ταχύτητα ακουμπά τα 350 χλμ./ώρα.
Το κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη με τις οκτώ σχέσεις και έχει εξελιχθεί με γνώμονα την απόλυτη συνεργασία με το υβριδικό σύστημα κίνησης. Ταυτόχρονα, το ηλεκτρικό τούρμπο που διαθέτει ο κινητήρας εξαλείφει την υστέρηση, ενώ μπορεί να στροφάρει μέχρι τις 9.200 σ.α.λ.
Η Ferrari εξέλιξε και κατασκεύασε και τους τρεις ηλεκτρικούς κινητήρες, με τον εμπρός άξονα να φιλοξενεί δύο και ο πίσω άξονας ένα. Τα εμπρός αποδίδουν 142 ίππους και 121 Nm έκαστο, ενώ το πίσω 95 ίππους και 45 Nm.
Οι τρεις βασικές λειτουργίες
Το πίσω ηλεκτρομοτέρ έχει τρεις βασικές λειτουργίες: εκκινεί τον θερμικό κινητήρα, κάνει ανάκτηση ενέργειας και προσδίδει δύναμη όταν απαιτείται. Και τα τρία ηλεκτρομοτέρ παίρνουν ενέργεια από κύκλωμα 800 V με μπαταρία συνολικής χωρητικότητας 2,3 kWh και αποδίδουν συνολικά 325 ίππους.
Η νέα F80 είναι χτισμένη σε ένα μονοκόκ ανθρακονημάτινο πλαίσιο, ενώ διαθέτει και οροφή από το ίδιο υλικό. Τα εμπρός και πίσω υποπλαίσια είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο.
Το κάθισμα του οδηγού, εκτός από διαφορετικό χρώμα, μπορεί να ρυθμιστεί σε απόσταση και οι πόρτες τύπου πεταλούδας διευκολύνουν την είσοδο και έξοδο.
Αρκετά από τα αεροδυναμικά βοηθήματα που φέρει έρχονται απευθείας από την Formula 1, με το εμπρός S-Duct να προσδίδει τεράστια κάθετη δύναμη στο εμπρός μέρος.
Ταυτόχρονα, τα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα στο πίσω μέρος εξασφαλίζουν ότι όσο ανεβαίνει η ταχύτητα κίνησης, τόσο πιο πολύ θα κολλάει στο έδαφος το νέο ιταλικό hypercar.
Η νέα Ferrari F80 έχει τρία προγράμματα λειτουργίας: Hybrid, Performance και Qualify. Δεν διαθέτει δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης, αλλά δίνει προτεραιότητα στην ανάκτηση ενέργειας και την φόρτιση της μπαταρίας.
Στο πρόγραμμα Performance διατηρεί την μπαταρία σε ποσοστό 70%, ενώ στο Qualify δεν αφήνει τίποτα για μετά και απελευθερώνει την πλήρη ισχύ της.
Boost Optimization
Η Ferrari παρουσίασε επίσης μια νέα τεχνολογία που ονομάζεται Boost Optimization στην οποία οι οδηγοί μπορούν να ενισχύσουν την λειτουργία Performance και Qualify. Μετά από έναν γρήγορο αναγνωριστικό γύρο στην πίστα κινείστε, το Boost Optimization θα αναγνωρίσει συγκεκριμένα σημεία της όπου μπορεί να προσφέρει πρόσθετη ώθηση —για παράδειγμα στην μεγάλη ευθεία— και να λειτουργήσει σε πλήρη ισχύ.
Για την επιβράδυνση της F80, η Ferrari συνεργάστηκε απευθείας με την Brembo για να εισαγάγει τη νέα τεχνολογία πέδησης CCM-R Plus.
Τα προηγμένα ανθρακονημάτινα φρένα χρησιμοποιούν νέες ίνες που βελτιώνουν την αντοχή σε σχέση με τα παραδοσιακά φρένα ίδιου τύπου κατά 100%, ενώ βελτιώνουν τη θερμική απαγωγή κατά 300%.
Όπως και το Purosangue, το F80 διαθέτει επίσης ένα σύστημα ενεργής ανάρτησης, που βασίζεται σε αμορτισέρ Multimatic.
Κάθε αμορτισέρ έχει έναν ηλεκτρομοτέρ που μπορεί να επιβραδύνει ή να επιταχύνει το έμβολο, εξαλείφοντας την ανάγκη για αντιστρεπτικές ράβδους και προσφέροντας άνεση και κράτημα υψηλού επιπέδου.
Οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο τύπους ελαστικών: τα Michelin Pilot Sport Cup 2s ή τα Pilot Sport Cup 2Rs, σε διαστάσεις 285/30 R20 μπροστά και 345/30 R21 πίσω.
Η Ferrari F80 κοστίζει 3,6 εκατομμύρια ευρώ με τις τρέχουσες τιμές. Αυτό την κάνει την πιο ακριβή νέα Ferrari όλων των εποχών με διπλάσια τιμή από την McLaren W1, ενώ θα κατασκευαστεί σε μόνο 799 κομμάτια.