33.2 C
Athens
Σάββατο, 26 Ιουλίου, 2025

ΕΖΑ: Η νέα στρατηγική για την επάνοδο στην κερδοφορία – Ποιοι είναι οι κύριοι άξονες του σχεδίου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ:

Με την εφαρμογή νέας στρατηγικής σχεδιάζει να επανέλθει στην κερδοφορία η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης. Τα προϊόντα με μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους, η μείωση ιδιωτικής ετικέτας και βάρος στο HORECA και τη μικρή λιανική αποτελούν του βασικούς άξονες του πλάνου!

Το σχέδιο επιστροφής της εταιρείας σε έναν ενάρετο οικονομικό κύκλο παρουσίασαν χθες σε δημοσιογράφους ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Νικήτας Ασπιώτης και ο οικονομικός διευθυντής Άγγελος Καρακυριάκος.

Η εφαρμογή της νέας στρατηγικής επιφέρει ένα συνολικό rebranding για την εταιρεία με την αντικατάσταση της εικόνας των ετικετών. Παράλληλα, θα μειωθεί η παραγωγή ώστε να μην ξεπεράσει τα 200 χιλ. εκατόλιτρα σε ετήσια βάση για να διατηρήσει τον χαρακτηρισμό της «μικροζυθοποιίας».

Προτεραιότητα της διοικητικής ομάδας είναι να επιστρέψει η εταιρεία στην κερδοφορία, με στόχο την επόμενη 3ετία τα 4 εκατ. ευρώ σε επίπεδο EBITDA.

Υπενθυμίζεται ότι οι καθαρές ζημίες μετά φόρων της ΕΖΑ περιορίστηκαν σημαντικά σε 2,9 εκατ. ευρώ το 2023, έναντι 5,7 εκατ. ευρώ την αμέσως προηγούμενη χρήση. Συγχρόνως, σημαντική βελτίωση παρουσίασαν τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) φθάνοντας τα 1,8 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 1,8 εκατ. ευρώ την αμέσως προηγούμενη χρονιά.

Πάντως, σύμφωνα με τη διοίκηση, οι μπύρες της ΕΖΑ, με ανανεωμένη εμφάνιση, «πουλάνε» καλύτερα σε σχέση με τον μέσο όρο της αγοράς, που μετά από αρκετή ταλαιπωρία τα προηγούμενα χρόνια έχει πάρει τα πάνω της και σύμφωνα με τον κο Ασπιώτη το 2024 θα κλείσει πάνω από τα 4 εκατ. εκατόλιτρα, δηλαδή πάνω από το 2019.

Το σχέδιο της ΕΖΑ

Το πλάνο της εταιρείας αφορά την αξιοποίηση των σημαντικών επενδύσεων των τελευταίων ετών, όπως της νέας υπερσύγχρονης γραμμής παραγωγής στην Αταλάντη, και την επικέντρωση στις συσκευασίες που παρουσιάζουν υψηλότερη κερδοφορία (γυάλινη φιάλη και βαρέλι) και έχουν να κάνουν με την αγορά HORECA. Μάλιστα η εταιρεία αυτή την στιγμή χτίζει το δικό της δίκτυο και την δική της ομάδα πωλήσεων και τα αποτελέσματα, όπως σημείωσε η διοίκηση της εταιρείας, είναι ήδη ορατά.

Στο κομμάτι της ιδιωτικής ετικέτας, η ΕΖΑ ακολουθεί επιλεκτική πολιτική αναφορικά με τις πωλήσεις της ώστε να αποκομίσει τα μεγαλύτερα οικονομικά οφέλη. Ως εκ τούτου η δραστηριότητα, απ’ την οποία σήμερα εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό η εταιρεία έχοντας μεταξύ άλλων συνεργασία με την Lidl Ελλάς, αναμένεται να περιοριστεί στο μέλλον.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ:

Lamda-Ελληνικό: Στα ύψη οι πωλήσεις για καταστήματα και θέσεις στη Μαρίνα –  Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει η εταιρεία

Ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα για το Α' εξάμηνο του 2024 παρουσίασε η Lamda Development, της...

Μινέρβα, ΕΖΑ: Στην τελική ευθεία η πώληση από τον Δ. Δασκαλόπουλο

Στην τελική ευθεία μπαίνουν οι πωλήσεις της παλαιότερης ελαιουργικής εταιρείας της χώρας, ΜΙΝΕΡΒΑ, και...

Ξένες τράπεζες στην Ελλάδα: Το μεγάλο δέλεαρ για να επιστρέψουν. Τι λένε οι ειδικοί

Το ενδιαφέρον των ξένων τραπεζών προσελκύει η Ελλάδα λόγω του υψηλού περιθωρίου των επιτοκίων....