Εντυπωσιακή η μετακίνηση για τους εργαζόμενους, καθώς 1 στους 3 σκέφτεται να αλλάξει εργασία μέσα στο επόμενο εξάμηνο. Σύμφωνα με το Παγκόσμιο Βαρόμετρο Ανθρώπινου Δυναμικού του ομίλου ManpowerGroup, και σε βάση αριθμών πρακτικά αυτό συνεπάγεται, πως το 35% όλων των εργαζομένων – και το 47% των νέων επαγγελματιών – σκέφτονται να αλλάξουν εργασία μέσα στους επόμενους έξι μήνες, παρά το γεγονός ότι το 63% εκφράζουν ικανοποίηση από την εργασία του.
Η έρευνα που έχει βασιστεί σε μεγάλο όγκο δεδομένων, της τάξεως άνω των 12.000 εργαζομένων για το διάστημα: 15 Απριλίου έως τις 10 Μαΐου 2024. Σκοπός της είναι αναδείξει τις ανάγκες των εργαζομένων παγκοσμίως, οι οποίες καθοδηγούνται από παράγοντες περισσότερο σύνθετους και προσωπικούς, παρά εξυπηρέτησης σκοπού ενός εργασιακού ρόλου.
Ο ρόλος του Παγκόσμιου Βαρόμετρου Ανθρώπινου Δυναμικού
Αναφερόμενοι στον όρο Παγκόσμιο Βαρόμετρο Ανθρώπινου Δυναμικού γίνεται λόγος για ένα νέο εργαλείο που παρέχει πληροφορίες σχετικά με τη στάση και τα συναισθήματα των εργαζομένων σε 16 χώρες και τους τρόπους με τους οποίους επηρεάζονται οι επαγγελματικές τους επιλογές, το αξιακό τους σύστημα όπως και οι απόψεις τους για ζητήματα όπως η πρόσληψη, η σταδιοδρομία και η προαγωγή.
Το Παγκόσμιο Βαρόμετρο Ανθρώπινου Δυναμικού του ομίλου ManpowerGroup μετρά την ευημερία, την ικανοποίηση από την εργασία και την εμπιστοσύνη των εργαζομένων σε όλο τον κόσμο. Το Βαρόμετρο Ανθρώπινου Δυναμικού αξιοποιεί τις καλύτερες πρακτικές ανεξάρτητης έρευνας και στατιστικά σημαντικά δείγματα για να δημιουργήσει ένα ισχυρό εργαλείο κατανόησης των αναγκών των εργαζομένων παγκοσμίως. Η έρευνα στοχεύει στη βελτίωση του μέλλοντος της εργασίας μέσω της βαθύτερης κατανόησης των βασικών παραγόντων που επηρεάζουν το συναίσθημα του ανθρώπινου δυναμικού σήμερα.
Οι Βασικοί δείκτες: Ευημερία (well-being) (64%), Ικανοποίηση από την Εργασία (63%) και Εμπιστοσύνη (74%)
Βάσει της συγκεκριμένης έρευνας, συγκεντρώνοντας δεδομένα πάνω από 12.000 εργαζομένους αποκαλύπτεται ένα σύνθετο τοπίο ευημερίας ικανοποίησης από την εργασία και εμπιστοσύνης στο συνεχώς εξελισσόμενο περιβάλλον εργασίας.
“Η σχέση εργαζομένου-εργοδότη βρίσκεται σε κρίσιμο σταυροδρόμι. Οι άνθρωποι περιμένουν ότι η εργασία τους, θα τους προσφέρει περισσότερα: Περισσότερη ισορροπία, περισσότερες επιλογές, περισσότερη ανθρωπιά, κάτι περισσότερο από έναν απλό μισθό”, δήλωσε η Chief Commercial Officer του ομίλου ManpowerGroup, κα Becky Frankiewicz. “Παρά το γεγονός ότι το 80% των εργαζομένων βρίσκουν νόημα στους εργασιακούς τους ρόλους, τα δεδομένα μας δείχνουν ότι η αίσθηση του σκοπού από μόνη της δεν είναι αρκετή για τη διακράτηση των ταλέντων. Οι εργαζόμενοι εκφράζουν τη δυσαρέσκειά τους αποχωρώντας από την τρέχουσα εργασία τους ή μετακινούμενοι σε άλλη εταιρεία αναζητώντας εργασιακά περιβάλλοντα που ανταποκρίνονται σε πολλαπλές πτυχές, όπως η ψυχική υγεία, η ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, η εργασιακή ανάπτυξη και η εκπαίδευση δεξιοτήτων. Οι οργανισμοί που έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν αυτά τα ολοκληρωμένα, ανθρωποκεντρικά περιβάλλοντα, όχι μόνο θα διακρατήσουν τα κορυφαία ταλέντα, αλλά και θα ενισχύσουν την καινοτομία στη σημερινή δυναμική αγορά εργασίας”.
Τι επηρεάζει τις επαγγελματικές τους επιλογές
Αναλυτικότερα από την εν λόγω έρευνα προκύπτουν τα εξής δεδομένα:
Ευημερία (well-being)
– Σχεδόν οι μισοί (49%) εργαζόμενοι έχουν να αντιμετωπίσουν καθημερινό άγχος, αναδεικνύοντας μια κρίσιμη πρόκληση για τους εργοδότες.
– Οι άνθρωποι που βιώνουν λιγότερο καθημερινό άγχος έχουν διπλάσιες πιθανότητες να παραμείνουν στους τρέχοντες ρόλους τους, υπογραμμίζοντας τη σημασία της διαχείρισης άγχους στις στρατηγικές διακράτησης ταλέντων.
– Η ευθυγράμμιση με την εταιρική κουλτούρα είναι ισχυρή, καθώς το 71% των εργαζομένων αισθάνονται συνδεδεμένοι με το όραμα και τις αξίες του οργανισμού τους, αν και υπάρχει περιθώριο βελτίωσης στην ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, καθώς μόνο το 65% αισθάνονται πλήρως υποστηριζόμενοι σε αυτό το θέμα.
Ικανοποίηση από την Εργασία
– Αποτυπώνεται ένας σημαντικός κίνδυνος αποχώρησης, καθώς το 35% όλων των εργαζομένων – και το 47% των νέων επαγγελματιών – σκέφτονται να αλλάξουν εργασία μέσα στους επόμενους έξι μήνες, παρά το γεγονός ότι το 63% εκφράζουν ικανοποίηση από την εργασία τους.
– Το αίσθημα ασφάλειας στην εργασία είναι σχετικά υψηλό (71%), ωστόσο η εμπιστοσύνη στη διοίκηση για την επαγγελματική ανάπτυξη είναι χαμηλότερη (63%), καταδεικνύοντας μια πιθανή απόκλιση μεταξύ των εργαζομένων και της ηγεσίας.
– Παρά την υψηλότερη ευημερία και την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής την οποία αναφέρουν, το 41% των εργαζομένων που εργάζονται από απόσταση σκέφτονται να αλλάξουν εργασία, υποδεικνύοντας ότι η απομακρυσμένη εργασία δεν οδηγεί απαραίτητα σε μεγαλύτερη ικανοποίηση, όπως συχνά πιστεύεται.
Εμπιστοσύνη
– Οι άνθρωποι αισθάνονται κατά κύριο λόγο ικανοί στους ρόλους τους, με το 87% να εκφράζει εμπιστοσύνη στις δεξιότητές του. Ωστόσο, το ένα τρίτο (34%) βλέπουν ένα “ταβάνι” στον τρέχοντα χώρο εργασίας τους, επικαλούμενοι περιορισμένες ευκαιρίες για την επίτευξη επαγγελματικών στόχων.
– Παρά το γεγονός ότι το 73% πιστεύουν ότι ο οργανισμός τους παρέχει ευκαιρίες για την απόκτηση νέων δεξιοτήτων, το 59% των εργαζομένων δηλώνουν ότι δεν έχουν λάβει εκπαίδευση για την αναβάθμιση των δεξιοτήτων τους τους τελευταίους έξι μήνες και μόνο το 57% βλέπουν ξεκάθαρες προοπτικές για προαγωγή ή εσωτερική κινητικότητα, υποδηλώνοντας μια ασυμφωνία μεταξύ ανάπτυξης δεξιοτήτων και επαγγελματικής προόδου.
– Δύο στις πέντε (42%) γυναίκες της γενιάς Χ (44 έως 59 ετών) αισθάνονται ότι δεν έχουν ευκαιρίες να επιτύχουν τους επαγγελματικούς τους στόχους στον τρέχοντα οργανισμό τους.
Σχολιάζοντας από ελληνικής πλευράς τα ευρήματα, ο διευθύνων σύμβουλος της ManpowerGroup Ελλάδας κ. Χαράλαμπος Καζαντζίδης, δήλωσε: “Το Παγκόσμιο Βαρόμετρο Ανθρώπινου Δυναμικού του 2024 αναδεικνύει κρίσιμες τάσεις που διαμορφώνουν την αγορά εργασίας, προσφέροντας πολύτιμες γνώσεις για την Ελλάδα. Στη ManpowerGroup Ελλάδας, αναγνωρίζουμε ότι οι επιχειρήσεις χρειάζονται ένα ευέλικτο και στρατηγικό πλαίσιο που θα ενισχύει την ανάπτυξη δεξιοτήτων, την εργασιακή ευημερία και την εμπιστοσύνη των εργαζομένων. Στόχος μας είναι να συνεργαζόμαστε στενά με τις επιχειρήσεις στην Ελλάδα, ώστε να δημιουργήσουμε συνθήκες που όχι μόνο προσελκύουν και διακρατούν κορυφαία ταλέντα, αλλά παράλληλα ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα και την καινοτομία σε ένα συνεχώς εξελισσόμενο οικονομικό περιβάλλον”.
Στο σημείο αυτό πρέπει να σημειωθεί πως τα αποτελέσματα της έρευνας και της ευρήματα της βασίστηκαν σε πάνω από 12.062 εργαζομένους σε 16 χώρες από τις 15 Απριλίου έως τις 10 Μαΐου 2024. Όλα τα δεδομένα είναι σταθμισμένα προκειμένου να αντιστοιχούν στον πληθυσμό των εργαζομένων σε κάθε χώρα, ανά φύλο, ηλικία και περιοχή, και όλες οι χώρες σταθμίζονται εξίσου.
Τέλος, οι χώρες που συμμετείχαν είναι οι εξής: Αυστραλία, Καναδάς, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ιαπωνία, Μεξικό, Κάτω Χώρες, Νορβηγία, Πολωνία, Σιγκαπούρη, Ισπανία, Σουηδία, Ελβετία, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ.