20.8 C
Athens
Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου, 2024

Έλλη Γκόλτσιου: Η πανέμορφη τυροκόμος από ένα χωριό της Λάρισας που καταπλήσσει την Ευρώπη με τα μοναδικά τυριά της

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ:

Η Έλλη Γκόλτσιου είναι η πανέμορφη τυροκόμος, ιδρύτρια του τυροκομείου «Το Αληθινό της Φανής». Πρόκειται για μία πρωτοπόρο επιχειρηματία που αγαπά την παράδοση και την ποιότητα. Κατάφερε να αναδείξει το τυροκομείο της και από την μικρή τοπική αγορά έφτασε να πουλάει ακόμη και στη Γερμανία.

Αγαπά την γη και την τέχνη της τυροκομίας, ενώ στόχος της είναι να συνδυάζει την παράδοση με την σύγχρονη γεύση. Με προτεραιότητα την ποιότητα, έχει δημιουργήσει μια σειρά προϊόντων αγαπητά τόσο στο εγχώριο όσο και στο διεθνές κοινό.

Όπως δηλώνει σε συνέντευξη της η τυροκόμος, η αγάπη για την αγροτιά και την κτηνοτροφία πέρασε σε εκείνη από τους παππούδες και τους γονείς της, καθώς αυτές οι δραστηριότητες στο χωριό της, Καλύβια Ολύμπου είναι ευρέως διαδεδομένες.

«Τα Καλύβια Ολύμπου είναι ένα χωριό όπου η αγροτιά και η κτηνοτροφία ήταν από πάντα τα βασικά επαγγέλματα. Οι παππούδες μας έφτιαχναν μόνοι τους τα περισσότερα από τα προϊόντα που κατανάλωναν. Οι γονείς μας το ίδιο. Αναπόφευκτα η γνώση στα αντικείμενα αυτά πέρασε και στη δική μας γενιά. Στα τραπέζια μας πρώτα έμπαινε το τυρί και μετά το ψωμί».

Πότε ξεκίνησε την επιχείρηση της

Η επιχείρηση της τυροκόμου ξεκίνησε το 2017 και το πρώτο προϊόν, όπως θυμάται και η ίδια ήταν η φέτα, η οποία έχει την ιδιαιτερότητα, ότι παράγεται από 100% πρόβειο γάλα: «Το 2016 εκμεταλλευόμενοι ένα από τα προγράμματα του ΕΣΠΑ φτιάξαμε επιτέλους το δικό μας τυροκομείο. Το 2017 βγαίνουμε στην αγορά με το πρώτο μας προϊόν, τη φέτα, η οποία έχει την ιδιαιτερότητα, ότι παράγεται από 100% πρόβειο γάλα. Ακολουθεί η παραγωγή νέων προϊόντων όπως Βούτυρο πρόβειο, Ξινοτύρι, Ξινοτύρι καυτερό, Μυζήθρα νωπή και πρόβειο παραδοσιακό γιαούρτι» δηλώνει η τυροκόμος.

Σχετικά με τις αλλαγές που έχουν γίνει στον κλάδο της τυροκομίας δήλωσε: «Όταν μιλάμε για «τέχνη» ακόμη μιλάμε για την εμπειρία που περνάει από γενιά σε γενιά. Η εμπειρία οδηγεί στη γνώση και η γνώση στο επάγγελμα. Όταν μιλάμε για «επάγγελμα» μιλάμε για όλες εκείνες τις γνώσεις και τις αλλαγές που συμβαίνουν και σχετίζονται με την τεχνολογία, την τεχνογνωσία και το περιβάλλον. Στην πραγματικότητα απλώς έχουμε περισσότερα εργαλεία που κάνουν πιο εύκολη την παραγωγή και οφείλουμε να τα χρησιμοποιούμε σωστά».

Οι δυσκολίες στο επάγγελμα του τυροκόμου

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στις προκλήσεις και δυσκολίες του επαγγέλματος όπως η εύρεση και η διασφάλιση της πρώτης ύλης: «Οι προσκλήσεις στο επάγγελμα μας πολλές. Αρχικά η εύρεση και διασφάλιση της σωστής πρώτης ύλης. Στην περίπτωση μας αυτό είναι ένα προτέρημα. Σαν κτηνοτρόφοι έχουμε τη δυνατότητα να ελέγχουμε και να διασφαλίζουμε την άριστη πρώτη ύλη. Μέγιστο πρόβλημα αποτελεί η προστασία των ΠΟΠ προϊόντων της χώρας μας, γεγονός που δεν αφορά μόνο τους τυροκόμους, αφού οι εξαγωγές γαλακτοκομικών είναι σημαντικός οικονομικός παράγοντας της χώρας μας. Ακολουθούν τα εμπορικά ζητήματα, οι τιμές πρέπει να κρατηθούν χαμηλά  ενώ παράλληλα πρέπει να πληρωθεί ο κόπος των κτηνοτρόφων και να αντιμετωπιστεί ο ανταγωνισμός σε εγχώριο και παγκόσμιο επίπεδο».

Η τυροκόμος σημειώνει, επίσης, πως εκτός από την κτηνοτροφία έχει σκεφτεί πολύ σοβαρά να ασχοληθεί και με τον αγροτικό τομέα: «Εννοείται, πως σαν κτηνοτρόφους μας αφορά άμεσα και ο αγροτικός τομέας. Μελλοντικό σχέδιο μας αποτελεί η παραγωγή βιολογικών ζωοτροφών, με το σκεπτικό ότι θα καλύπτουν εξολοκλήρου τις ανάγκες της κτηνοτροφικής μας μονάδας».

Η συνεισφορά των social media στην επιτυχία της τυροκόμου και το άνοιγμα στο εξωτερικό

Αναφορικά με την επιτυχημένη της επιχείρηση, η τυροκόμος τονίζει πως τα social media την βοήθησαν να δημιουργήσει ένα κινητό τυροκομείο και κατάφερε να διαθέσει τα προϊόντα της σε όλη την Ελλάδα.

«Τα social media ήταν ο βασικός συντελεστής αυτής της ιδέας. Υπήρξε ενδιαφέρον για τα προϊόντα μας μέσω της ομάδας αλλά λόγω ευαισθησίας των προϊόντων μας, οι αποστολές με μεταφορικές εταιρείες ήταν αδύνατο να πραγματοποιηθούν. Έτσι, το καλύτερο που μπορούσαμε να κάνουμε για τα ευπαθή προϊόντα μας και τους ανθρώπους που μας τιμούσαν, ήταν οι προσωπικές διανομές. Η πρώτη διανομή στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε τον Απρίλιο του 2021. Σήμερα αυτή η διαδρομή γίνεται κάθε 20 μέρες στην Αθήνα, ενώ κάθε εβδομάδα σε Θεσσαλονίκη, Κατερίνη και Λάρισα» σημειώνει η κ. Γκόλτσιου.

«Έχουμε ήδη συνεργάτες σε Γερμανία και Πολωνία τα τελευταία χρόνια. Οι καλές συνεργασίες όμως, πάντα μας ενδιαφέρουν είτε αυτές είναι εντός, είτε εκτός συνόρων» καταλήγει η τυροκόμος.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ:

Τραγωδία στη Λάρισα: Νεκρή 25χρονη όταν εγκλωβίστηκε σε μηχάνημα και βρήκε τραγικό θάνατο – Χρειάστηκε η πυροσβεστική για την απόσυρση της

Μια απίστευτη τραγωδία συνέβη σήμερα τα ξημερώματα στην Λάρισα. Τραγικό θάνατο βρήκε 25χρονη σε εργατικό...