Σε ισχύ τίθεται η συμφωνία μεταξύ Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και των 27 κρατών – μελών της ΕΕ για σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων τουλάχιστον κάθε 60 χιλιόμετρα σε όλο το βασικό οδικό δίκτυο στα επόμενα χρόνια, για να διευκολυνθεί η μετάβαση από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Η συμφωνία για τη διεύρυνση του δικτύου ηλεκτρικών φορτιστών και σταθμών εφοδιασμού με υδρογόνο έχει χρονικό ορίζοντα μέχρι το 2026, ενώ για τα φορτηγά η αντίστοιχη απόσταση θα είναι κάθε 120 χιλιόμετρα – με χρονικό ορίζοντα σε αυτή την περίπτωση το 2028.
Έως το 2031, σταθμοί ανεφοδιασμού με υδρογόνο θα πρέπει να υπάρχουν κάθε τουλάχιστον 200 χιλιόμετρα.
Η συμφωνία έρχεται την ίδια εβδομάδα κατά την οποία επετεύχθη συμβιβασμός, σύμφωνα με τον οποίο όλα τα νέα αυτοκίνητα τα οποία θα πωλούνται από το 2035 στην ΕΕ θα είναι μηδενικού αποτυπώματος ρύπων.
Η σημαντική έλλειψη υποδομής φόρτισης θεωρείται εκ των βασικών παραγόντων που κρατούν πίσω τη μετάβαση προς την κλιματική ουδέτερη αυτοκίνηση.
Οι νέοι κανόνες “θα διασφαλίζουν ότι το να οδηγεί και να φορτίζει κανείς ένα αυτοκίνητο νέας γενιάς θα είναι τόσο απλό και βολικό όσο το να οδηγεί ένα όχημα που καίει ορυκτά καύσιμα”, ανέφερε ο Ismail Ertug, εκ των ευρωβουλευτών που συμμετείχαν στις διαπραγματεύσεις. “Πρέπει να απανθρακοποιήσουμε τον κλάδο, ο οποίος είναι ακόμη σε μεγάλο βαθμό υπεύθυνος για τις εκπομπές ρύπων”.