Η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Κίνα συνεχίζουν τις συνομιλίες για να αποφύγουν την επιβολή υψηλών δασμών στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, με στόχο μια αμοιβαία αποδεκτή λύση που θα εξασφαλίζει τον δίκαιο ανταγωνισμό και θα είναι συμβατή με τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ). Παρά τις προόδους, οι διαφορές παραμένουν σημαντικές.
Διαβάστε επίσης:
Novartis: Ποιοι είναι οι προστατευόμενοι μάρτυρες. Απόφαση εισαγγελέα-Αποκάλυψη
Πιθανές εναλλακτικές: ελάχιστη τιμή ή επενδύσεις στην Ευρώπη
Από την επόμενη εβδομάδα, η ΕΕ σχεδιάζει να επιβάλλει πρόσθετους δασμούς έως και 35,3% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα, μετά από έρευνα που διεξήγαγε για τις κινεζικές επιδοτήσεις. Ωστόσο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε ότι οι συνομιλίες με την Κίνα θα συνεχιστούν, με τις δύο πλευρές να εξετάζουν την πιθανότητα θέσπισης ελάχιστης τιμής από τις κινεζικές εταιρείες ή την αύξηση κινεζικών επενδύσεων στην ευρωπαϊκή αγορά ως εναλλακτικές λύσεις.
Διαβουλεύσεις παρά τις δυσκολίες
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει πραγματοποιήσει μέχρι στιγμής οκτώ γύρους τεχνικών διαπραγματεύσεων με εκπροσώπους της Κίνας, αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν “σημαντικά κενά” μεταξύ των θέσεων των δύο πλευρών, όπως ανέφερε σε ανακοίνωσή της μετά την πρόσφατη τηλεδιάσκεψη μεταξύ του επικεφαλής εμπορίου της ΕΕ, Βάλντις Ντομπρόβσκις, και του Κινέζου υπουργού Εμπορίου, Ουάνγκ Ουεντάο. Παρά τις διαφορές, και οι δύο ηγέτες επιβεβαίωσαν τη δέσμευσή τους να συνεχίσουν τις διαπραγματεύσεις.
Προειδοποιήσεις και ανησυχίες για άλλα προϊόντα
Η Κίνα προειδοποίησε πρόσφατα την ΕΕ να μην προχωρήσει σε ξεχωριστές διαπραγματεύσεις με μεμονωμένες εταιρείες, τονίζοντας ότι κάτι τέτοιο θα έθετε σε κίνδυνο τις συνολικές διαπραγματεύσεις. Την ίδια στιγμή, η ΕΕ εξέφρασε ανησυχίες σχετικά με έρευνες της Κίνας για ευρωπαϊκά προϊόντα όπως το κονιάκ, το χοιρινό και τα γαλακτοκομικά, χαρακτηρίζοντάς τις “αβάσιμες”.