17.1 C
Athens
Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

Εμπορευματοκιβώτια: Εκρηξη παραγγελιών νέων πλοίων. Που οφείλεται το μεγάλο ρίσκο των εφοπλιστών

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ:

Έκρηξη  παραγγελιών νέων πλοίων προκύπτει σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία. Μέχρι σήμερα, από την αρχή του έτους, έχουν παραγγελθεί συνολικά 63 πλοία με συνδυασμένη χωρητικότητα 0,4 εκατ. TEU και η αναλογία παραγγελιών προς στόλο παραμένει υψηλή λέει ο Niels Rasmussen, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.

Aυτό το μεγάλο ρίσκο οφείλεται στο ότι οι εφοπλιστές στρέφουν τώρα το ενδιαφέρον τους σε πλοία μεταφορικής ικανότητας TEU, ενώ την περίοδο 2015-2021 εστίαζαν στη μεγαλύτερη χωρητικότητα φτάνοντας και στη ναυπήγηση πλοίων 24.000 TEU. Η εστίαση των πλοιοκτητών έχει μετατοπιστεί προς τα μικρότερα πλοία, καθώς τα μεγαλύτερα εξυπηρετούν κυρίως γραμμές μεταξύ Ασίας και της Ευρώπης και ήδη εκτιμάται ότι καλύπτουν τις ανάγκες σε αυτές τις εμπορικές διαδρομές. 

Η Bimco εκτιμά ότι η χωρητικότητα του στόλου εμπορευματοκιβωτίων θα εκτιναχθεί μέχρι το τέλος του 2024 και σημειώνει ότι η αύξηση του όγκου των φορτίων είναι απίθανο να συμβαδίσει με αυτή την επέκταση. Συνεπώς θεωρεί ότι περισσότερα πλοία θα οδηγηθούν στα διαλυτήρια, ενώ προειδοποιεί ότι εάν τα πλοία επιστρέψουν στην Ερυθρά Θάλασσα και στη Διώρυγα του Σουέζ, η ζήτηση για πλοία θα μειωθεί.

Τα τελευταία χρόνια η εξέλιξη του στόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι ραγδαία «πλέοντας» πλάι πλάι με ένα συνεχώς αυξανόμενο θαλάσσιο εμπόριο. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία από το 2010 μέχρι και το 2023, τα φορτία που μεταφέρθηκαν με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκαν από 1,2 δισ. τόνους σε 2,2 δισ. τόνους.

 Από την αρχή του έτους η μεταφορική ικανότητα του στόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατέκτησε ένα νέο ρεκόρ, καθώς αυξήθηκε 11% σε σύγκριση με έναν χρόνο πριν, σημειώνοντας την ταχύτερη αύξηση του στόλου τα τελευταία 15 χρόνια, αναφέρει ο Rasmussen. Παρά την άνοδο της προσφοράς νέας χωρητικότητας, η υψηλή ζήτηση για πλοία συνέβαλε στο να διατηρηθεί η διάλυση των παλαιότερων πλοίων σε χαμηλά επίπεδα. Η έντονη αύξηση του όγκου των φορτίων και η επαναδρομολόγηση των πλοίων μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας συνέβαλαν ώστε να χαράξουν ρότα για τα διαλυτήρια μόλις 36 πλοία με συνολική μεταφορική ικανότητα 51 χιλ. TEU.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ:

Βίντεο – Ντοκουμέντο: Η στιγμή που οι Χούθι επιτίθενται σε βρετανικό τάνκερ με εκρηκτικά και το ανατινάζουν – Η τεράστια έκρηξη που ακολούθησε

Ένα συγκλονιστικό βίντεο που ήρθε στο φως της δημοσιότητας, καταγράφει την επίθεση με εκρηκτικά...

Ελληνικό φορτηγό χτυπήθηκε από drone των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα

Επίθεση από drone των Χούθι δέχτηκε φορτηγό πλοίο ελληνικών συμφερόντων, σύμφωνα με το UKMTO...