Ένα βήμα πριν την είσοδο της στην Αττική είναι η μεγάλη ελληνική αλυσίδα σουπερμάρκετ, με τις εξαιρετικά χαμηλές τιμές, Discount Markt. Η αλυσίδα, η οποία ανήκει στην οικογένεια Γούλα αυτή τη στιγμή αριθμεί 90 καταστήματα ενώ έχει ήδη προγραμματίσει τη λειτουργία 5 νέων καταστημάτων το 2024.
Η εκπτωτική αλυσίδα θα ανοίξει το πρώτο σημείο πώλησης της στην Αθήνα εντός του Σεπτεμβρίου στην λεωφόρο Πατησίων 177 σε μισθωμένο κατάστημα.
Πρόκειται για μία εξέλιξη που αναμένεται ότι θα διαταράξει τα δεδομένα στο οργανωμένο λιανεμπόριο. Η Discount Markt αποτελεί μία αλυσίδα που χαρακτηρίζεται για τις χαμηλές τιμές και για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με τη μορφή του own brand, δηλαδή μαρκών που φτιάχνονται για λογαριασμό της.
Δραστηριοποιείται κυρίως σε περιοχές της Βόρειας Ελλάδας όπως, η Θεσσαλονίκη, η Λάρισα, ο Βόλος, η Κατερίνη ή τα Τρίκαλα. Το βήμα προς την Αττική αποτελεί μία κίνηση που έχει σκοπό να προσφέρει περαιτέρω ανάπτυξη στην Discount Markt και να την καταστήσει έναν από τους μεγαλύτερους λιανέμπορους της χώρας.
Ανήκει ήδη στο top 10 των μεγαλύτερων αλυσίδων σουπερμάρκετ. Ο τζίρος της το 2023 άγγιξε τα 180 εκατομμύρια ευρώ. Στον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό για τη χρήση του 2022, ο κύκλος εργασιών της ήταν 160 εκατομμύρια ευρώ με μεικτά κέρδη 48,38 εκατομμύρια ευρώ και κέρδη προ φόρων 6,39 εκατομμύρια ευρώ.
Το στρατηγικό πλάνο της εταιρείας
Η στρατηγική της εταιρείας είναι να αναπτύσσει καταστήματα πόλης, με επιφάνεια περί τα 400 τετραγωνικά μέτρα. Μ’ αυτό το μοντέλο έχει εδραιωθεί στην Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα με καίρια σημεία πώλησης σε κεντρικά σημεία των πόλεων. Κάτι αντίστοιχο θα πράξει και στην Αττική.
Στόχος της εταιρείας είναι να αποκτά και τα ακίνητα που στεγάζουν τα καταστήματά της όπου αυτό είναι εφικτό, επενδύοντας ταυτόχρονα και στο real estate.
Η Discount Markt διαθέτει 5.000 τ.μ. αποθηκευτικών εγκαταστάσεων στο Καβαλάρι Θεσσαλονίκης, ενώ προχώρησε πρόσφατα σε επένδυση για τον διπλασιασμό της διαθέσιμης επιφάνειας. Η ίδρυσή της χρονολογείται το 2005, όταν λειτούργησε το πρώτο της κατάστημα.
Στα βήματα της Lidl
Τα προϊόντα εκτίθενται στα ράφια σε χαρτόκουτα, κοντά στο μοντέλο που ακολουθεί η Lidl. Χαρακτηριστικό παράδειγμα προϊόντων αποτελούν τα αλλαντικά, τα οποία πωλούνται υπό την ονομασία «Εκλεκτό», αλλά και τα προϊόντα κατεψυγμένης ζύμης που φέρουν την ονομασία «Φουρνιστό». Τα καταστήματα διαθέτουν, επίσης, στην πλειονότητά τους ζεστή γωνιά με προϊόντα αρτοποιίας καθώς και έτοιμο φαγητό.
Σημαντικός αριθμός προϊόντων που διακινεί η επιχείρηση στα ράφια της προέρχονται από απευθείας συμφωνίες που συνάπτει με εργοστάσια του εξωτερικού, προκειμένου να περιορίσει το κόστος και να κρατήσει όσο το δυνατόν χαμηλότερα τις τιμές.