24.8 C
Athens
Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024

Διαφημιστείτε εδώ

Δήλωση έκπληξη Ανδρουλάκη: Να επανακρατικοποιθεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ! 

 

Γράφει  ο  ΜΙΧΑΛΗΣ ΑΝΔΡΟΥΛΙΔΑΚΗΣ

Την επανακρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ως λύση για την αντιμετώπιση των προβλημάτων του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα, προτείνει ο  πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης, με άρθρο του στο ¨Βημα της Κυριακής”, και προκαλεί τουλαχιστον έκπληξη.

Βέβαια ο κος Ανδρουλάκης μιλάει για “προσωρινή” επανακρατικοποίηση, όμως στην Ελλάδα ούδεν μονομότερο του προσωρινού….

Με την πρότση αυτή ο κος Ανδρουλάκης, δείχνει να ξεχνά, οτι το δυστύχημα στα Τέμπη προήλθε απο μια κρατική εταιρεία, τον ΟΣΕ και οτι συνολικά το ελληνικό κράτος, όπως και ο ΟΣΕ,  λειτουργεί σε βάρος των απαιτήσεων, των συμφερόντων  και της αφάλειας των ελλήνων πολιτών.  Αντίθετα ολες οι κρατικές επίχειρήσεις που αποκρτικοποιήθηκαν, οπως η Ολυμπιακή, ο ΟΤΕ, ο ΟΛΠΕ, η ΔΕΗ κλπ,  λειτουργούν εξαιρετικά και προσφέρουν υπηρεσίες υψηλού επιπέδου στούς έλληνες.  Δίνουν  επίσης σημαντικά φορολογικά έσοδα στα κρατικά ταμεία, αντί δαπάνες οπως ο ΟΣΕ, και ολες οι άλλες προβληματικές κρατικές εταιρείες

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μπορεί να πέρασε στα χέρια της μεγαλύτερης Ιταλικής εταιρείας σιδηροδρόμων, ωστόσο παραμένει εναγκαλισμένη απο μια κρατική ετιαρεία που λειτουργεί με τους χειρότερους κανόνες, του ΟΣΕ και μπλοκάρει καθε προσπάθεια εξυγχρονισμού, των Ιταλών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.  Το προβλημα υπάρχει στον ΟΣΕ και οχι στη ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως κιι στο σύνολο του Ελληνικού κράτους, οπου κυριαρχεί, η αναξιοκρατία, το ρουσφέτη και η συναλλαγή.   Με  αυτές τις απόψεις του νέου προέδρου του ΠΑΣΟΚ είναι λογικό το κόμμα να είναι καθηλωμένο στα χαμηλά ποσοστά που δείχνουν οι δημοσκοπήσεις.

O πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης, με το άρθρο του, στο Βήμα της Κυριακής, διατυπώνει πέντε προτάσεις για να λειτουργούν με ασφάλεια τα τραίνα στην Ελλάδα. Αποδίδει συγκεκριμένες ευθύνες στην κυβέρνηση της ΝΔ. Όπως επισημαίνει: “Όταν όλα πηγαίνουν καλά, γίνονται “με εντολή Μητσοτάκη”. Όταν όμως υπάρχουν ευθύνες, προσπαθεί να κρυφτεί πίσω από την “άγνοια” περιφρονώντας τη νοημοσύνη του ελληνικού λαού”.

Ο Νίκος Ανδρουλάκης κάνει 5 προτάσεις για την ασφάλεια και τον εκσυγχρονισμό των ελληνικών σιδηροδρόμων:

– Προσωρινή επαναφορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε κρατικό έλεγχο και την εξεύρεση σύντομα νέου στρατηγικού επενδυτή,

– Ανασύσταση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων με βάση τα διεθνή πρότυπα και την άμεση εμπλοκή της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων στην παροχή τεχνογνωσίας και εποπτείας και ηγεσία υψηλού συμβολισμού και ευρύτατης αποδοχής.

– Η νέα αυτή Αρχή θα πρέπει να είναι και υπεύθυνη για την εκπαίδευση και πιστοποίηση του προσωπικού του ΟΣΕ.

– Η αξιολόγηση και η αξιοκρατία στην ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού του ΟΣΕ πρέπει να είναι προτεραιότητα. Η επιλογή των διοικήσεων θα πρέπει να γίνεται με ανοιχτό διαγωνισμό, με μια αδιάβλητη και ακομμάτιστη διαδικασία.

– Να προχωρήσουμε στις απαραίτητες επενδύσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο, μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης.

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ σημειώνει ότι το δυστύχημα στα Τέμπη αποκάλυψε τον συντονισμό όλων των παθογενειών της λειτουργίας του κράτους αλλά και τον αμετανόητο τρόπο άσκησης εξουσίας των κυβερνώντων και πώς με τον πιο δραματικό και βίαιο τρόπο τραβήχτηκε η κουρτίνα αποκαλύπτοντας τη γύμνια του “επιτελικού κράτους”.

Κατηγορεί τον Πρωθυπουργό πως μετά τον Αλέξη Τσίπρα διαχειρίστηκε το κράτος ως προσωπικό λάφυρο και όχι ως μοχλό ανατροπών υπέρ του γενικού συμφέροντος των πολιτών και το παρέδωσε σε ένα κλειστό σύστημα ημετέρων και το χρησιμοποίησε ως εφαλτήριο της επικυριαρχίας τους.

Τονίζει ότι “οφείλουμε να αποκαταστήσουμε την εμπιστοσύνη των πολιτών στον σιδηρόδρομο, ένα πεδίο στο οποίο απέτυχαν τόσο η ιδιωτική Hellenic Train, όσο και οι δημόσιοι ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων. Έξι χρόνια μετά, η πώληση του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην ιταλική Ferrovie Dello Stato Italiane, έχει αποτύχει”.

Επικρίνει τον Αλέξη Τσίπρα που μολονότι χαρακτήριζε ξεπούλημα το αρχικό αντίτιμο των 300 εκατ. ευρώ, την ιδιωτικοποίησε με μόλις 45 εκατ. ευρώ προικοδοτώντας την παράλληλα με 250 εκατ. για τις άγονες γραμμές ενώ ο Κώστας Καραμανλής έκανε ακόμη πιο ευνοϊκούς τους όρους για την ιταλική εταιρεία.

“Είναι εθνική ανάγκη και συμφέρον μας να εκσυγχρονίσουμε και να αναβαθμίσουμε τον σιδηρόδρομο απέναντι στα όποια συμφέροντα μέχρι τώρα τον κρατούσαν δέσμιο παλαιοκομματικών συμπεριφορών.

Είναι καιρός να διασφαλίσουμε τα βασικά, τα στοιχειώδη και τα αναγκαία.

Έχουμε χρέος να οικοδομήσουμε ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος.

Να τολμήσουμε βαθιές τομές. Να λάβουμε αποφάσεις με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον.

Ήρθε η ώρα να αποφασίσουμε για την Ελλάδα, που θέλουμε να ζούμε”, καταλήγει ο κ. Ανδρουλάκης.

Διαφημιστείτε εδώ
Latest news
BUSINESS
LIFE STYLE