Κάθε ρεκόρ κερδοφορίας έσπασαν φέτος τα μεγάλα τύπου δεξαμενόπλοια VLCC.
Οι ναύλοι των VLCCs θα μπορούσαν να αγγίξουν τα 100.000 δολάρια την ημέρα εάν ο ΟΠΕΚ αυξήσει την παραγωγή και έτσι να υπερδιπλασιάσει τα κέρδη σε σχέση με τα σημερινά ποσοστά.
Και όμως δεν είναι αυτός ο πιο επικερδής για τους πλοιοκτήτες και ναυλωτές τύπος πλοίου. Σύμφωνα με την μελέτη των Clarksons, τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς υγραερίου παράγουν τα περισσότερα κέρδη τα τελευταία χρόνια, σε σύγκριση με τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου
Οι αναλυτές υπολόγισαν τα κέρδη με την αφαίρεση του λειτουργικού κόστους ανέδειξαν ως «νικητή» τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων panamax μεταφορικής ικανότητας 4.400-teu ως τα πιο κερδοφόρα.
Οι γεωπολιτικές αναταραχές, η ξηρασία στην διώρυγα του Παναμά όπως και οι αναταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα πρώτα με τον Covid και στην συνέχεια με τους Χούθι είναι οι κύριες εταιρίες που τα εμπορευματοκιβώτια αποδείχθηκαν «χρυσά» για την ναυτιλία.
Τα panamax απέφεραν 65,3 εκατ. δολάρια. Ακολουθούν τα πλοία μεταφοράς υγραερίου (VLGC) που κατέγραψαν έσοδα 63,9 εκατ. δολάρια.
Στα δεξαμενόπλοια, οι κατηγορίες που ξεχώρισαν ήταν τα δεξαμενόπλοια aframaxes με έσοδα μετά τα λειτουργικά κόστη ύψους 45,5 εκατ. δολάρια, τα suezmaxes με 38,9 εκατ. δολάρια και τα LR2 με 30,3 εκατ. δολάρια.
Στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου τα supramaxes κατέγραψαν έσοδα ύψους 19,4 εκατ. δολάρια, τα panamaxes 16,7 εκατ. δολάρια και τα capesizes σε 17,8 εκατ. δολάρια.
Σύμφωνα με τον δείκτη της Clarksons, ClarkSea, από τις αρχές του 2021 τα ναύλα στην ναυτιλία έχουν κυμανθεί κοντά στις 29.000 δολάρια κατά μέσο όρο την ημέρα, που σημαίνει αύξηση 140% σε σύγκριση με την προηγούμενη δεκαετία.