Σημαντικό «άλμα» εσόδων 30% ανακοίνωσε η Attica Group, στα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του 2024, μετά την ενσωμάτωση για πρώτη φορά σε ολόκληρη την περίοδο των εργασιών της «ΑΝΩΝΥΜΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε.» και των θυγατρικών της εταιριών («ΑΝΕΚ»). Βασικός στόχος στο κοντινό μέλλον για την εταιρεία είναι η ανανέωση του στόλου της και η πράσινη μετάβαση.
Βασική προτεραιότητα το πρώτο εξάμηνο του 2024, αποτέλεσε η λειτουργική ενσωμάτωση της ANEK και η επιτυχής υλοποίηση του σχετικού σχεδιασμού ενόψει της έναρξης της καλοκαιρινής περιόδου, τόσο σε επίπεδο στόλου όσο και ανθρώπινου δυναμικού, συστημάτων και πρακτικών.
Ο κύκλος εργασιών της Attica Group στο πρώτο εξάμηνο 2024 παρουσιάζει αύξηση και στους δύο γεωγραφικούς τομείς δραστηριοποίησης (ελληνική ακτοπλοΐα και διεθνείς πλόες). Συνολικά, το πτώτο εξάμηνο 2024 σε σχέση με τo πρώτο εξάμηνο 2023, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 29,9% φτάνοντας τα 317,2 εκατ. ευρώ από 244,3 εκατ. ευρώ.
Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε € 19,5 εκατ. έναντι κερδών 47,5 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο 2023 ενώ προέκυψαν ενοποιημένες ζημίες μετά από φόρους 4,5 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 3,3 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο 2023.
Για λόγους σύγκρισης αναφέρεται ότι εάν η συγχώνευση της ΑΝΕΚ είχε πραγματοποιηθεί από την 1.1.2023, τότε τα pro-forma αποτελέσματα της περιόδου θα ήταν: κύκλος εργασιών 325 εκατ. ευρώ, κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) 45,1 εκατ. ευρώ, ενώ θα προκύπταν ενοποιημένες ζημίες μετά από φόρους 12,5 εκατ. ευρώ.
Επισημαίνεται πως τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου και γενικότερα της χρήσης 2024 επιβαρύνονται με μη επαναλαμβανόμενα έξοδα που σχετίζονται με τη συγχώνευση και τη λειτουργική ενσωμάτωση της ΑΝΕΚ, όπως το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου, το κόστος αναβάθμισης των πλοίων, το κόστος εκπαίδευσης και ενσωμάτωσης των πληρωμάτων και του προσωπικού ξηράς, καθώς και λοιπά κόστη συγχώνευσης. Η πλήρης λειτουργική ενσωμάτωση αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλους του έτους.
Το λειτουργικό κόστος του Ομίλου επηρεάσθηκε από την αύξηση της μέσης τιμής των καυσίμων κατά 9% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο 2023, καθώς και την επιβάρυνση για αγορά δικαιωμάτων ρύπων σύμφωνα με το Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που εφαρμόζεται για πρώτη φορά από 1.1.2024.
Εντός του πρώτου εξαμήνου 2024, ο Όμιλος προχώρησε σε αποεπένδυση με την πώληση της εταιρικής συμμετοχής του στη συγγενή εταιρία Africa Morocco Links (AML), με το κέρδος από την πώληση της συμμετοχής καθώς και τη πώληση του Ε/Γ – Ο/Γ πλοίου Morocco Star, να ανέρχεται σε 22,8 εκατ. ευρώ. Η πώληση του πλοίου Morocco Express 1 (ex. Highspeed 3), η οποία ενέπιπτε στο πλαίσιο της συμφωνίας για την πώληση της ως άνω συμμετοχής, ολοκληρώθηκε εντός του Ιουλίου 2024.
Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα στις 30.6.2024 ανέρχονται σε 157,8 εκατ. ευρώ (103,4 εκατ. ευρώ στις 31.12.2023), με αχρησιμοποίητα όρια χρηματοδότησης συνολικού ύψους 44 εκατ. ευρώ, με τον Όμιλο να έχει προβεί σε συνολικές επενδυτικές ταμειακές εκροές 55 εκατ. ευρώ για το α’ εξάμηνο 2024.
Στις 26.7.2024 πραγματοποιήθηκε η ολοσχερής εξόφληση του διαπραγματεύσιμου στο Χρηματιστήριο κοινού ομολογιακού δανείου ύψους 175 εκατ. ευρώ. Τα ίδια κεφάλαια του Ομίλου, ανήλθαν σε 495,2 εκατ. ευρώ (495,7 εκατ. ευρώ στις 31.12.2023).
Τα μελλοντικά πλάνα
Συνεχίζεται η υλοποίηση του σχεδιασμού της Attica Group προς την πράσινη μετάβαση και την ανανέωση του στόλου της. Ο Όμιλος προχώρησε στην υπογραφή συμφωνίας με τη Stena RoRo για τη μακροχρόνια ναύλωση με δικαίωμα αγοράς 2 πλοίων τύπου E Flexer προς ναυπήγηση, τα οποία θα είναι πιστοποιημένα methanol ready και battery ready, με μηχανές οι οποίες είναι σχεδιασμένες ώστε να λειτουργούν με 3 διαφορετικούς τύπους καυσίμου, και θα είναι εξοπλισμένα με τεχνολογία αιχμής για τη βέλτιστη περιβαλλοντική απόδοση και τη μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων. Η παραλαβή τους έχει προγραμματιστεί για τον Απρίλιο και τον Αύγουστο του 2027.
Κατά το δεύτερο εξάμηνο 2024, η Attica Group προέβη στην εξαγορά των επιβατηγών – οχηματαγωγών πλοίων ΚΙΣΣΑΜΟΣ και ΚΥΔΩΝ, τα οποία ήταν ήδη ενταγμένα στον στόλο του Ομίλου με συμφωνίες μακροχρόνιας ναύλωσης γυμνού πλοίου (bareboat charter agreements). Η απόκτηση των δύο πλοίων προέκυψε από την άσκηση του σχετικού δικαιώματος εξαγοράς που προβλεπόταν στις συμφωνίες μακροχρόνιας ναύλωσης, έναντι συνολικού τιμήματος 4,4 εκατ. ευρώ και 4,5 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Η Attica Group επεκτείνει τη δραστηριότητα της στον ξενοδοχειακό τομέα. Ο σχεδιασμός υλοποιείται σταδιακά από το 2021 με την αγορά ξενοδοχειακών συγκροτημάτων σε νησιά στα οποία δραστηριοποιούνται τα πλοία του Ομίλου. Στο πλαίσιο αυτό, σε συνέχεια των δυο προηγούμενων εξαγορών της, εντός του πρώτου εξαμήνου 2024 η Attica Group επένδυσε 14 εκατ. ευρώ στην απόκτηση του 2ου κατά σειρά ξενοδοχειακού συγκροτήματος στη Νάξο, διευρύνοντας περαιτέρω την παρουσία της στο νησί.
Ο στόλος του ομίλου και τα δρομολόγια
O στόλος του Ομίλου με τα εμπορικά σήματα «Superfast Ferries», «Blue Star Ferries», «Hellenic Seaways» και «Anek Lines», αριθμεί 42 πλοία, από τα οποία τα 28 είναι συμβατικά επιβατηγά – οχηματαγωγά πλοία, τα 12 είναι ταχύπλοα και 2 πλοία είναι φορτηγά – οχηματαγωγά. Όλα τα πλοία του Ομίλου είναι ιδιόκτητα πλην 2 επιβατηγών – οχηματαγωγών, τα οποία είναι ναυλωμένα.
Κατά το πρώτο εξάμηνο 2024, τα πλοία του Ομίλου πραγματοποίησαν δρομολόγια στην Ελλάδα (Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Κρήτη, Β.Α. Αιγαίο, Σαρωνικό, Σποράδες) και στη Διεθνή γραμμή Ελλάδας – Ιταλίας (Ανκόνα, Μπάρι, Βενετία). Το μεταφορικό έργο του Ομίλου παρουσιάζει αύξηση σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο 2023.
Το πρώτο εξάμηνο του 2024 τα πλοία του Ομίλου μετέφεραν 2,8 εκατ. επιβάτες (2,4 εκατ. επιβάτες το πρώτο εξάμηνο του 2023- αύξηση 16,7%), 462 χιλ. Ι.Χ. οχήματα (365 χιλ. Ι.Χ. οχήματα το πρώτο εξάμηνο του 2023- αύξηση 26,6%) και 266 χιλ. φορτηγά οχήματα (209 χιλ. φορτηγά οχήματα το πρώτο εξάμηνο του 2023 – αύξηση 27,3%).
Τα δρομολόγια των πλοίων για το πρώτο εξάμηνο 2024 ανήλθαν σε 8.406 (7.968 το πρώτο εξάμηνο του 2023 – αύξηση 5,5%). Για λόγους σύγκρισης αναφέρεται ότι σύμφωνα με τα pro forma στοιχεία πρώτου εξαμήνου 2023, το ενοποιημένο μεταφορικό έργο του Ομίλου και της ΑΝΕΚ θα είχε ανέλθει σε 2,7 εκατ. επιβάτες, 438 χιλ. Ι.Χ. οχήματα και 261 χιλ. φορτηγά οχήματα.
Η αύξηση του μεταφορικού έργου πρώτου εξαμήνου 2024 σε σύγκριση με τα pro- forma στοιχεία του πρώτου εξαμήνου 2023 είναι 3,7% στους επιβάτες, 5,5% στα Ι.Χ. οχήματα και 1,9% στα φορτηγά οχήματα. Ο Όμιλος δραστηριοποιείται σε έναν κλάδο με έντονη εποχικότητα στους επιβάτες και Ι.Χ. οχήματα, με υψηλότερη κίνηση τους μήνες Ιούλιο με Σεπτέμβριο και χαμηλότερη τους μήνες Νοέμβριο με Φεβρουάριο. Αντίθετα η κίνηση των φορτηγών οχημάτων εμφανίζεται κατανεμημένη καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους με πολύ μικρότερη εποχικότητα.