Μεγάλες ανατροπές έρχονται στον έλεγχο των οχημάτων από τα ΚΤΕΟ για να υπάρξει πλήρης εποπτεία του “στόλου” που κυκλοφορεί στους δρόμους.
Το υπουργείο Μεταφορών προσανατολίζεται οχήματα άνω των 10 ή 15 χρόνων να ελέγχονται μια φορά το χρόνο από ΚΤΕΟ
Με τον τρόπο αυτό εκτιμάται ότι θα μπει φρένο στην κυκλοφορία οχημάτων μεγάλης ηλικίας που είναι κίνδυνος θάνατος.
Έλεγχος μια φορά το χρόνο
Το μέτρο που θα εφαρμοστεί θα θα είναι η υποχρέωση ετήσιου ελέγχου για μια κατηγορία οχημάτων. Σύμφωνα με τα σενάρια που εξετάζει το ΥΜΕ, τα οχήματα αυτά θα είναι όσα έχουν κυκλοφορήσει στην αγορά για περισσότερα από 10 ή 15 χρόνια. Το συγκεκριμένο μέτρο δεν είναι νέο, καθώς στην πλειοψηφία των κρατών – μελών της ΕΕ ισχύει εδώ και πολλά χρόνια για τα οχήματα που έχουν συμπληρώσει 8 έτη κυκλοφορίας, ενώ σε κάποιες χώρες αυτό ισχύει ακόμα και για τα οχήματα 5ετίας.
Βαριές καμπάνες
Σε περίπτωση εκπρόθεσμου ελέγχου, εκτός από το κόστος του ελέγχου επιβάλλεται επιπλέον πρόστιμο, το οποίο εξαρτάται από το χρόνο καθυστέρησης του ελέγχου. Όπως φαίνεται όμως, το πρόστιμο είναι κάτι που δεν φοβίζει τους Έλληνες οδηγούς.
Αναλυτικά τα πρόστιμα που επιβάλλονται για τις καθυστερήσεις στο ΚΤΕΟ:
• Για καθυστέρηση έως 30 ημέρες: Επιβατικά ΙΧ 16 € – Δίκυκλα 10 €
• Για καθυστέρηση έως 6 μήνες: Επιβατικά ΙΧ 33 € – Δίκυκλα 20 €
• Για καθυστέρηση άνω των 6 μηνών: Επιβατικά ΙΧ 65 € – Δίκυκλα 41 €
Σίγουρος έλεγχος
Αυτό που θέλει να πετύχει το υπουργείο είναι να γίνει πιο σίγουρος ο έλεγχος των οχημάτων, καθώς αρκετοί είναι αυτοί που αφήνουν τα αυτοκίνητά τους χωρίς έλεγχο είτε επειδή το αμελούν, είτε επειδή αυτά είναι ακατάλληλα για κυκλοφορία στους δρόμους.
Αν οι συζητήσεις προχωρήσουν και αποφασιστεί ο ετήσιος έλεγχος των παλαιότερων ΙΧ, αναμένεται να επηρεάσουν πάνω από δύο εκατ. αυτοκίνητα στη χώρα.