15.4 C
Athens
Παρασκευή, 18 Οκτωβρίου, 2024

Αμέτρητες ζημιές εκατομμυρίων για Μετρό – ΣΤΑΣΥ, παρά την αύξηση του τζίρου. Που οφείλονται

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ:

Η αύξηση από τις πωλήσεις εισιτηρίων και καρτών δεν κατάφερε να παρακάμψει τις ζημιές για την εταιρεία Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑ.ΣΥ), η οποία διαχειρίζεται το μετρό, με αποτέλεσμα να επιστρέψει στην πεπατημένη των  ζημιογόνων αποτελεσμάτων. Υπενθυμίζεται πως η μόνη χρονιά κατά την οποία η εταιρεία εμφάνισε κέρδη 1,445 εκατ. ευρώ ήταν το 2022.

Για το 2023, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 129,411 εκατ. ευρώ έναντι 110,374 εκατ. αυξημένος κατά 17,25%. Από το συνολικό τζίρο, τα 80,08 εκατ. ευρώ προήλθαν από τις πωλήσεις εισιτηρίων 56,6 εκατ. και χρονικών και ετήσιων καρτών 23,47εκατ. ευρώ, έναντι 65,97 εκατ. ευρώ το 2022. Το ποσό της επιχορήγησης από το ελληνικό δημόσιο, το οποίο αφορά στην κάλυψη των μετακινήσεων για τις κοινωνικά ευαίσθητες ομάδες (ΑΜΕΑ, ηλικιωμένοι, φοιτητές) ανήλθε στα ίδια επίπεδα με την προηγούμενη χρονιά στα 41,98 εκατ. ευρώ. 

Τα έσοδα από τους χώρους στάθμευσης παρουσίασαν αύξηση κατά 36,46% στα 1,229 εκατ. από 900.859, με την πλήρη επαναφορά στην κανονικότητα καθ’ όλο το 2023 ενώ τα έσοδα από πρόστιμα αυξήθηκαν κατά 44,61% με την εντατικοποίηση των ελέγχων καθώς έφθασαν τα 2,42 εκατ. έναντι 1,673 εκατ. το προηγούμενο διάστημα. Τα έσοδα από τη διαφημιστική αξιοποίηση σταθμών και συρμών του δικτύου των μέσων σταθερής τροχιάς εντός του 2023, ήταν τα υψηλότερα όλων των εποχών , παρουσιάζοντας εντυπωσιακή αύξηση της τάξης του 89,21 % στα 3,727 εκατ. σε σχέση με το 2022.

Τα έσοδα από την αξιοποίηση των Ακινήτων, των ΑΤΜ , των αυτοματοποιημένων ταχυδρομικών θυρίδων και της ενοικίασης της αίθουσας του Συντάγματος, παρουσίασαν και νέα άνοδο της τάξεως του 10,42% αγγίζοντας τα 2,226 εκατ.

Τα έσοδα αναμένεται να αυξηθούν περαιτέρω το 2024, με δεδομένο την αλλαγή της τιμολογιακής πολιτικής και του τρόπου διάθεσης του χώρου πολλαπλών χρήσεων στο σταθμό Σύνταγμα.

Το θετικό πρόσημο στα έσοδα δεν αποτυπώθηκε ωστόσο σε επίπεδο καθαρού αποτελέσματος καθώς το 2023 έκλεισε με σημαντικές ζημίες της τάξεως των 17,663 εκατ. ευρώ από κέρδη 1,445 εκατ. το 2022. Το ζημιογόνο αποτέλεσμα δεν συνιστά έκπληξη καθώς η ΣΤΑ.ΣΥ διαχρονικά “μπαίνει” μέσα. Με μοναδική παραφωνία το 2022, είναι ενδεικτικό ότι το 2021 οι ζημίες ήταν -20,772 εκατ., το 2020 άγγιξαν τα -22,899 εκατ., το 2019 στα -27,651 εκατ., το 2018 στα -16,72 εκατ. ευρώ με το σερί των ζημιογόνων χρήσεων να φθάνει αρκετά μακριά. Σε γενικές γραμμές, κατά την περσινή χρήση, τα έξοδα της εταιρείας διέγραψαν ανοδική πορεία, κάτι που πίεσε προς τα κάτω τα περιθώρια. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ:

Κασσελάκης: Τι δείχνει το πόθεν έσχες. Το χαρτοφυλάκιο των $4 εκατ. τα ακίνητα και τα δάνεια, του υποψήφιου προέδρου

Στην Κ.Ε, το Σαββατοκύριακο θα «λύσουν» τις διαφορές τους Κασσελάκης- «100» με αιχμή τη...

Μετρό Θεσσαλονίκης: Τελική πρόβα τζενεράλε για υπερσύγχρονο σύστημα έκδοσης εισιτηρίου – Πώς θα λειτουργεί

Θα είναι πλήρως λειτουργικό με την παράδοση του έργου στις 30 Νοεμβρίου