Αλυσίδες ξενοδοχείων, οι καλύτερες και οι χειρότερες για το 2024 σύμφωνα με έρευνα που διενήργησε ο οργανισμός προστασίας των καταναλωτών, έρχεται να αποκαλύψει ότι εκείνες που κερδίζουν τις προτιμήσεις είναι οι μικρότερες, και πιο οικογενειακές.
Ακολουθούν οι ισχυρότερες, και πλέον καθιερωμένες στην παγκόσμια ξενοδοχειακή σκηνή. Δηλαδή, τα πιο μικρά ή λιγότερο γνωστά ξενοδοχεία είναι αυτά που κερδίζουν έδαφος και αυτά που βρίσκονται στην κορυφή της κατάταξης της Which?.
Σε αυτή την κατηγορία συγκαταλέγονται και οι λιγότερο γνωστές ισπανικές αλυσίδες ξενοδοχείων: Iberostar, Paradores και Riu – και τα τρία ισοβαθμούν στην πρώτη θέση με βαθμολογίες πελατών της τάξης του 85%, σύμφωνα με την Which?. Θέση που τους αποδόθηκε κατόπιν βαθμολογίας των πελατών που τα επισκέφτηκαν και στα οποία απονεμήθηκε το διάσημο βραβείο Which? Recommended Provider, ενώ η Iberostar και η Paradores Hotels απέσπασαν επίσης το σήμα Great Value.
Οι ισπανικές ξενοδοχειακές αλυσίδες που κερδίζουν
“Η ξενοδοχειακή αυτοκρατορία της Iberostar, η οποία ιδρύθηκε αρχικά από μια οικογένεια βιοτεχνών υποδηματοποιών από τη Μαγιόρκα, σήμερα διαθέτει περισσότερα από 100 ξενοδοχεία τεσσάρων και πέντε αστέρων στην Ευρώπη, την Αφρική και την Αμερική. Τα παραθαλάσσια, all-inclusive ξενοδοχεία βρίσκονται στον πυρήνα του χαρτοφυλακίου της, με δραστηριότητες όπως γιόγκα και paddle boarding, καθώς και κοκτέιλ στην πισίνα, που περιλαμβάνονται στην τιμή.
Η Riu αποδείχθηκε “εξίσου εντυπωσιακή”, με την Which? να σχολιάζει: “Μια άλλη οικογενειακή επιχείρηση που ξεκίνησε από τη Μαγιόρκα, έλαβε επίσης μια σειρά από αξιολογήσεις πέντε και τεσσάρων αστέρων, συμπεριλαμβανομένων πέντε αστέρων για τις τοποθεσίες της, οι οποίες κυμαίνονται από ένα ιδιωτικό νησί στις Μαλδίβες μέχρι μια λιμνοθάλασσα με αλμυρό νερό γεμάτη με εξωτικά πουλιά στη Γκραν Κανάρια. Το φαγητό και το ποτό εντυπωσίασαν επίσης, με πέντε αστέρια να απονέμονται για τους υψηλής ποιότητας μπουφέδες και τα ειδικά εστιατόρια, που προσφέρουν τα πάντα, από μπριζόλα μέχρι σούσι. Σε κάθε σημείο, οι ερωτηθέντες μιλούσαν με ενθουσιασμό, περιγράφοντας τις διαμονές ως “υπέροχες”, “εξαιρετικές” και “άριστες”
Η Paradores, εν τω μεταξύ, “αποδείχθηκε η καλύτερη επιλογή για μια πολιτιστική διαμονή στην Ισπανία”, με την Which? να υπογραμμίζει: “Αυτά τα υπό κρατική διαχείριση ξενοδοχεία βρίσκονται σε μερικά από τα πιο μεγαλοπρεπή και ιστορικά κτίρια της χώρας, με διαθέσιμα καταλύματα σε μοναδικά κτίρια, όπως ανακαινισμένα κάστρα, παλάτια ακόμη και μοναστήρια. ‘Αν και οι τιμές τους μπορεί να ποικίλλουν ανάλογα με την τοποθεσία, βρήκαμε εξαιρετικά ιστορικά ακίνητα στο χαρτοφυλάκιο της Paradores για μόλις 100 λίρες ανά διανυκτέρευση, κερδίζοντας την αξιολόγηση Great Value”.
Άλλες μάρκες με κορυφαία βαθμολογία που πέτυχαν το Which? Recommended Provider status περιελάμβαναν την Relais & Chateaux, με βαθμολογία πελατών 84%, την Pestana και τα Leading Hotels of the World ,που ισοβάθμησαν με 83% και τα Melia Hotels, με βαθμολογία πελατών 80%. Τα Logis Hotels (81%) έλαβαν το σήμα Great Value, με μέση τιμή ανά διανυκτέρευση μόλις 108 λίρες.
Hilton, Wyndham, Holiday Inn και Ibis Budgetα στη λίστα με τα λιγότερα αξιόπιστα ξενοδοχεία
Στον αντίποδα των αποτελεσμάτων της έρευνας βρίσκονται τα πιο γνωστά και καθιερωμένα ξενοδοχεία τα οποία όπως φαίνεται δεν είναι τα πλέον αξιόπιστα για την παροχή της καλύτερης εμπειρίας”, με τέσσερις μάρκες που ανήκουν στη Hilton, Wyndham, Holiday Inn και Ibis Budget.
Ενώ, στην τελευταία θέση με βαθμολογία 57% βρίσκεται η αλυσίδα Campanile -μια συνηθισμένη επιλογή κοντά σε αεροδρόμια, αυτοκινητόδρομους και διάφορα κέντρα πόλεων σε όλη την Ευρώπη αλλά και πέρα από αυτήν και ευρέως διαδεδομένη στη Γαλλία. παρά το ότι πρόκειται για μια οικονομική επιλογή, κατά μέσο όρο, ένα δίκλινο δωμάτιο κοστίζει 64 λίρες -μία από τις φθηνότερες μέσες τιμές δωματίου των εταιριών που συμμετείχαν στην έρευνα- παρόλα αυτά, η αλυσίδα έλαβε μόνο δύο αστέρια για τη σχέση ποιότητας-τιμής, όπως και την καθαριότητα, τα μπάνια, τα υπνοδωμάτια, τους κοινόχρηστους χώρους και τη διακόσμηση. Ένας ερωτηθέντας ισχυρίστηκε ότι τα δωμάτια ήταν “βασικά”. Ωστόσο, η μάρκα δεν είναι καθολικά αντιπαθής, με έναν ερωτηθέντα να λέει ότι “προσέφερε αυτό που ανέφερε η περιγραφή” και έναν άλλο να δηλώνει ότι τα καταλύματά της “είναι ιδανικά για μια διανυκτέρευση”.
Επόμενη αλυσίδα με χαμηλή κατάταξη στη λίστα είναι το Hampton by Hilton σαν το δεύτερο με τη χαμηλότερη βαθμολογία, αφού η βαθμολογία των πελατών του ανέρχεται μόλις στο 58%. Ακολουθούν οι ξενοδοχειακές αλυσίδες Doubletree (61%), Hilton Garden Inn (62%) και Hilton (68%).
Η Which? αποκαλύπτει: “Το Hampton by Hilton έλαβε μόλις δύο αστέρια σε πέντε από τις δέκα κατηγορίες που αξιολογήθηκαν, συμπεριλαμβανομένης της σχέσης ποιότητας-τιμής, των μπάνιων, του φαγητού και του ποτού, των κοινόχρηστων χώρων και της διακόσμησης, καθώς και του πόσο καλά η περιγραφή ανταποκρινόταν στην πραγματικότητα. Ένας ερωτώμενος ανέφερε ότι το ξενοδοχείο στο οποίο έμεινε ήταν «γενικά υποβαθμισμένο», ενώ ένας άλλος είπε ότι το φαγητό ήταν “σχετικά στοιχειώδες και φτωχό”. Παρόλα αυτά, σε άλλους τομείς είχε καλύτερες αξιολογήσεις, συμπεριλαμβανομένης της βαθμολογίας τεσσάρων αστέρων για την καθαριότητα, την άνεση των κρεβατιών, με έναν επισκέπτη να αναφέρει ότι το δωμάτιό του ήταν “καθαρό και άνετο”.
Τρίτη από το τέλος βρίσκεται η Wyndham, με βαθμολογία πελατών 60%. “Το brand έλαβε τη χαμηλότερη βαθμολογία του, μόλις δύο αστέρια, για το φαγητό και το ποτό, με έναν πελάτη να περιγράφει το πρωινό ως “βασικό” και έναν άλλο να παραπονιέται για μια “θορυβώδη, γεμάτη κόσμο τραπεζαρία”. Στις υπόλοιπες κατηγορίες έλαβε τέσσερα αστέρια: την καθαριότητα, την άνεση των κρεβατιών και τα υπνοδωμάτια.
Ο Rory Boland, συντάκτης στην Which?, δήλωσε: “Η έρευνά μας διαπίστωσε ότι οι μικρότερες και οικογενειακές μάρκες συχνά κερδίζουν τα πιο γνωστά ονόματα όταν πρόκειται για την παροχή εξαιρετικών διακοπών, με τις ισπανικές ξενοδοχειακές αλυσίδες να κυριαρχούν στην κορυφή.
Τα αποτελέσματα της έρευνας έχουν βασιστεί σε ερωτηματολόγιο 2.000 μελών τα οποία ερωτήθηκαν για τις εμπειρίες τους κατά τη διαμονή τους σε διεθνείς αλυσίδες ξενοδοχείων τον τελευταίο χρόνο και τους ζητήθηκε να βαθμολογήσουν τη διαμονή τους με πέντε αστέρια με βάση 10 κριτήρια, όπως η καθαριότητα, η άνεση του κρεβατιού, η εξυπηρέτηση των πελατών και η σχέση ποιότητας-τιμής.