31.1 C
Athens
Τετάρτη, 30 Ιουλίου, 2025

Αυτός θα είναι ο νέος αυτοκινητόδρομος της Αθήνας που θα παρακάμπτει τον Κηφισό. Από τα Οινόφυτα στον Πειραιά

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ:

Τέλος στο μαρτύριο των οδηγών στον Κηφισό επιχειρεί να βάλει το σχέδιο για το νέο αυτοκινητόδρομο με τη Μεγάλη Παράκαμψη της Αθήνας

Η δημιουργία νέου αυτοκινητόδρομου κρίνεται αναγκαία προκειμένου να υπάρξουν μεγάλες ανάσες στην κυκλοφορία του μεγάλου αριθμού των ΙΧ αλλά και των βαρέων οχημάτων που μεταφέρουν εμπορεύματα με προορισμό εκτός Αθηνών.

Πρόκειται για μια προοπτική στην οποία έχει αναφερθεί πρόσφατα και ο πρωθυπουργός της χώρας, Κυριάκος Μητσοτάκης, επαναφέροντας στο προσκήνιο τη «Μεγάλη Παράκαμψη της Αττικής», έναν αυτοκινητόδρομο που, με βάση προγενέστερα σχέδια, ξεκινά από την Υλίκη σε κόμβο με τον Αυτοκινητόδρομο ΑΘΕ και θα καταλήγει στο δυτικό τμήμα του αυτοκινητοδρόμου της Αττικής οδού στην περιοχή του Αγίου Λουκά (Θριάσιο Πεδίο).

Νέα αναφορά στη Μεγάλη Παράκαμψη της Αττικής έγινε και πριν από λίγες ημέρες, δια στόματος του εντεταλμένου συμβούλου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, κ. Πέτρου Σουρέτη, στο πλαίσιο του OT Forum.

Αυτή τη φορά, ωστόσο, προτάθηκε ο αυτοκινητόδρομος να έχει ως αφετηρία όχι την Υλίκη, αλλά τα Οινόφυτα, με το έτερο άκρο του ωστόσο να παρεμένει ίδιο (Άγιος Λουκάς), όπως και ο ρόλος που θα υπηρετεί.

Ο αυτοκινητόδρομος θα είναι σύγχρονος, με μήκος 40 χλμ. και δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση.

Ο κ. Σουρέτης επισήμανε πως υπάρχει το νομοθετικό πλαίσιο για την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου, το οποίο οποίο θα επιτρέψει στους οδηγούς ΙΧ και βαρέων φορτηγών να παρακάμπτουν το ήδη βεβαρυμμένο οδικό δίκτυο του Λεκανοπεδίου της Αττικής, και εξυπηρετώντας την άμεση οδική σύνδεση των σημαντικών Βιομηχανικών Περιοχών Οινοφύτων, Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Θριάσιου πεδίου καθώς και του Εμπορευματικού Λιμένα Πειραιά.

Σημειώνεται ότι ο διαγωνισμός για την «Μεγάλη Παράκαμψη της Αττικής» -υπό τη μορφή «Υλίκη-Ελευσίνα»- είχε προκηρυχθεί το 2013, αλλά το 2015, και μετά από πολλές παρατάσεις, ακυρώθηκε με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, λόγω των προβλέψεων για αποζημιώσεις στις συμβάσεις παραχώρησης, εφόσον αποδεικνυόταν από τους παραχωρησιούχους των γειτνιαζόντων αυτοκινητοδρόμων ότι υπέστησαν απώλεια εσόδων εξαιτίας της μείωσης του κυκλοφοριακού φόρτου σε αυτούς.

Το 2019 η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας το έβγαλε από το συρτάρι, χωρίς να σημειώνεται κάποια ουσιώδης εξέλιξη. Το έργο ήρθε ξανά στο προσκήνιο τον Μάιο από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, στο πλαίσιο της δέσμης έργων που θα βελτιώσουν τα κυκλοφοριακά δεδομένα στην πρωτεύουσα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ:

Έκλεισε το Deal της χρονιάς με έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. 3,2 δις στην Τσέπη του  Γ. Περιστέρη για την “Ενεργειακή”

Το «πράσινο» φως άναψε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην Abu Dhabi Future Energy (Masdar), για...

H Μαριάννα Λάτση “μπήκε” στην Αττική Οδό. Η συμφωνία με τον Γ. Περιστέρη της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Σε μια σημαντική επενδυτική κίνηση προχώρησε το Latsco Family Office, συμφερόντων της Μαριάννας Λάτση,...

Μεγάλο ανεκτέλεστο, πάνω από 16 δις για τις 4 κορυφαίες κατασκευαστικές εταιρείες της χώρας: ΤΕΡΝΑ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΒΑΞ και ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ

Ανεκτέλεστο που ανέρχεται σε  ύψος 16,2 δισ. ευρώ έχουν οι 4 μεγαλύτεροι  κατασκευαστικοί όμιλοι...