Τη χειρότερη επίδοση των τελευταίων ετών, από πλευράς ποσοστιαίας μεταβολής με τις πωλήσεις να υποχωρούν δραματικά, κατά 28,9%, στις 5.521 μονάδες, έναντι 7.766 μονάδων ένα χρόνο νωρίτερα, εμφανιζει η Ελλάδα τον Ιανουάριο.
Μετά την Ελλάδας η αμέσως χειρότερη επίδοση, είναι της Γαλλίας, με πτώση πωλήσεων της τάξεως του 18,6% και στα 102.899 οχήματα έναντι 126.380.
Στον αντίποδα, «πρωταθλήτρια» από πλευράς θετικής μεταβολής εμφανίζεται η Σλοβακία καθώς οι πωλήσεις εκτινάχθηκαν στο 72,6% και ακολουθεί η Ρουμανία (55,5%) και Κύπρος (32%).
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), οι νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση υποχώρησαν κατά 6% τον Ιανουάριο εν συγκρίσει με τον αντίστοιχο μήνα του 2020, έναντι «βύθισης» 22,8% τον Δεκέμβριο του 2021.
Συνολικά στις 27 χώρες-μέλη της Ε.Ε. πουλήθηκαν 682.596 αυτοκίνητα, ένα επίπεδο που συνιστά τον χειρότερο Ιανουάριο που έχει καταγραφεί ποτέ, με το προηγούμενο αρνητικό ρεκόρ να σημειώνεται ένα χρόνο νωρίτερα και συγκεκριμένα τον Ιανουάριο του 2021 και στις 726.411 μονάδες.
Τελευταία φορά που οι πωλήσεις οχημάτων στην Ε.Ε. είχαν θετικό πρόσημο ήταν τον περασμένο Ιούνιο, όταν αυξήθηκαν κατά 10,4% σε ετήσια βάση.
Αναφορικά με τις εταιρείες για άλλον ένα μήνα ο όμιλος Volkswagen κατέχει την πρώτη θέση με 173.262 οχήματα (πτώση 7% των πωλήσεων) και ακολουθεί ο όμιλος Stellantis με 139.949 πωλήσεις (υποχώρηση 15,1%). Οι δύο αυτοί όμιλοι είναι αυτοί με τα μεγαλύτερα μερίδια στην ευρωπαϊκή αγορά με 25,4% και 20,5% αντίστοιχα.