Ο κολοσσός της μόδας Zara ετοιμάζεται να κάνει δυναμική είσοδο στον κλάδο της εστίασης με την επωνυμία Zacaffe. Η μητρική εταιρεία Inditex κατέθεσε αίτηση κατοχύρωσης του εμπορικού σήματος στην Ευρωπαϊκή Ένωση τον Οκτώβριο.
Το νέο εγχείρημα έχει ήδη δοκιμαστεί με επιτυχία σε καταστήματα σε Παρίσι, Λονδίνο, Λισαβόνα και Πειραιά.
Πρόκειται για μια κίνηση που εντάσσεται στη στρατηγική της εταιρείας για ενίσχυση της αγοραστικής εμπειρίας των πελατών της και διεύρυνση των δραστηριοτήτων της.
Η στρατηγική επέκτασης στην εστίαση
Η Inditex ξεκίνησε τις δοκιμές του concept σε επιλεγμένα σημεία πώλησης. Στη Λισαβόνα, συνεργάστηκε με το τοπικό στούντιο Castro για τη δημιουργία του “Zara by Castro”, προσφέροντας παραδοσιακά pastéis de nata.
Στη Μαδρίτη, δημιούργησε το “El Apartamento”, ένα υβριδικό κατάστημα που συνδυάζει μόδα και καφέ.
Το επενδυτικό σχέδιο παρουσιάστηκε επίσημα κατά τη διάρκεια συνάντησης της Ισπανικής Συνομοσπονδίας Διευθυντών και Στελεχών (CEDE). Ο CEO της Inditex Oscar García Maceiras γνωστοποίησε πως το πρώτο δοκιμαστικό κατάστημα λειτούργησε στην Κορούνια, στην οδό Calle Compostela, το Σεπτέμβριο του 2023. Στη συνέχεια, το concept επεκτάθηκε στο Παρίσι και τη Λισαβόνα.
«Εξερευνούμε συνεχώς νέους τρόπους για να έρθουμε σε επαφή με τους πελάτες, αναζητώντας νέες και καλύτερες τοποθεσίες και δημιουργώντας καταστήματα και εμπειρίες -όπως ένα coffee shop- που πραγματικά εμπνέουν», τόνισε.
Οι προκλήσεις με την επωνυμία και ο Πειραιάς
Η εταιρεία έχει προγραμματίσει επένδυση 1,8 δισ. ευρώ για την ανάπτυξη των logistics της. Ωστόσο, η πορεία του Zacaffe αντιμετωπίζει την πρώτη πρόκληση από τη σικελική εταιρεία Zicaffe, η οποία διαμαρτύρεται για την ομοιότητα του ονόματος.
Στην Ελλάδα, το concept δοκιμάστηκε στο flagship store των 5.000 τ.μ. στον Πύργο του Πειραιά, όπου λειτούργησε ένα κιόσκι με ελληνικές γεύσεις.