7.4 C
Athens
Τετάρτη, 5 Φεβρουαρίου, 2025

Nέο μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης από 8 δήμους – κορυφαίους προορισμούς στην Ισπανία-Με σλόγκαν “ήλιος & θάλασσα’. Η Κρήτη κατάλληλη να αντιγράψει την ιδέα

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ:

Σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της Mabrian Technologies, οκτώ κορυφαίοι προορισμοί της Ισπανίας επαναπροσδιορίζουν το παραδοσιακό μοντέλο “Ήλιος και Θάλασσα“, δημιουργώντας μια πρωτοποριακή συμμαχία. Η πρωτοβουλία στοχεύει στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, αξιοποιώντας το μεσογειακό κλίμα ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Το εγχείρημα υποστηρίζεται από ένα εκτεταμένο δίκτυο αεροπορικών συνδέσεων, με τις εταιρείες χαμηλού κόστους να εξυπηρετούν το 82,5% των πτήσεων, σημειώνοντας αύξηση 11,6% τον τελευταίο χρόνο. Η παρουσία διεθνών ξενοδοχειακών αλυσίδων στο 28% των μονάδων εγγυάται υψηλό επίπεδο υπηρεσιών, ενώ σύμφωνα με την The Business Research Company, ο τομέας προβλέπεται να αναπτυχθεί με ετήσιο ρυθμό 6,7% την επόμενη τετραετία.

Η καινοτομία πίσω από τη συμμαχία

Η Συμμαχία των Τουριστικών Δήμων (AMT) ενώνει οκτώ εμβληματικούς προορισμούς που καλύπτουν τις σημαντικότερες τουριστικές περιοχές της Ισπανίας: Adeje, Arona και San Bartolomé de Tirajana στα Κανάρια Νησιά, Benidorm στην Κοινότητα της Βαλένθια, Calvià στις Βαλεαρίδες Νήσους, Lloret de Mar και Salou στην Καταλονία, και Torremolinos στην Ανδαλουσία.

Όπως επισημαίνει ο Carlos Cendra, διευθυντής μάρκετινγκ της Mabrian, το μοντέλο εστιάζει στη βιώσιμη ανάπτυξη και τη διαφοροποίηση των εμπειριών. Ο δείκτης κλιματικής αντίληψης των προορισμών αγγίζει το 89/100, έξι μονάδες πάνω από τον εθνικό μέσο όρο.

Αεροπορικές συνδέσεις και ξενοδοχειακές υποδομές

Το ισχυρό δίκτυο αεροπορικών συνδέσεων αποτελεί βασικό πλεονέκτημα της συμμαχίας, αντιπροσωπεύοντας το 38% των διεθνών πτήσεων προς την Ισπανία. Οι εταιρείες χαμηλού κόστους και τα τσάρτερ καλύπτουν το 82,5% των διαθέσιμων θέσεων, σημειώνοντας αύξηση 11,6% τον τελευταίο χρόνο. Αυτό το ποσοστό είναι σημαντικά υψηλότερο από τον εθνικό μέσο όρο της Ισπανίας (67,6%).

Στον ξενοδοχειακό τομέα, το 28% των μονάδων στους οκτώ προορισμούς διοικείται από ξενοδοχειακές αλυσίδες, με το 15% να ανήκει σε διεθνείς ομίλους – ποσοστό σχεδόν διπλάσιο από τον εθνικό μέσο όρο. Η ισχυρή παρουσία διεθνών αλυσίδων δημιουργεί προϋποθέσεις για την προσέλκυση επισκεπτών υψηλού εισοδήματος και εκτός της τουριστικής περιόδου αιχμής.

Το πρότυπο και η εφαρμογή του στην Κρήτη

Η έρευνα της Mabrian αναδεικνύει την Κρήτη ως έναν από τους πέντε βασικούς ανταγωνιστές των ισπανικών προορισμών για το 2025, μαζί με τη Χουργκάντα της Αιγύπτου, το Αγαδίρ του Μαρόκου, το Ζάγκρεμπ της Κροατίας και το Μπάρι της Ιταλίας. Το νησί μπορεί να επωφεληθεί από την άνοδο του “blue tourism“, που καλύπτει το 50% της παγκόσμιας τουριστικής κίνησης.

Το μεγαλύτερο ελληνικό νησί διαθέτει όλες τις προϋποθέσεις για την εφαρμογή ενός παρόμοιου μοντέλου συνεργασίας μεταξύ των κύριων τουριστικών δήμων του, όπως το Ηράκλειο, τα Χανιά, το Ρέθυμνο και ο Άγιος Νικόλαος.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στον εμπειριακό τουρισμό, που μετατρέπει τον επισκέπτη από παθητικό θεατή σε ενεργό συμμετέχοντα. Στην περίπτωση της Κρήτης, αυτό μπορεί να περιλαμβάνει μαθήματα κρητικής κουζίνας, επισκέψεις σε παραδοσιακά οινοποιεία και ελαιοτριβεία, συμμετοχή σε τοπικά πανηγύρια και γλέντια, θαλάσσιες δραστηριότητες και περιηγήσεις σε αρχαιολογικούς χώρους με διαδραστικό χαρακτήρα.

Η Κρήτη θα μπορούσε να αξιοποιήσει το ισχυρό της αεροδρομικό δίκτυο (Ηράκλειο, Χανιά) για την προσέλκυση περισσότερων απευθείας πτήσεων καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, ενώ το ήπιο κλίμα της προσφέρεται για χειμερινό τουρισμό από τη Βόρεια Ευρώπη. Σύμφωνα με την McKinsey & Company, το 63% των ταξιδιωτών υψηλού εισοδήματος επιλέγει προορισμούς “Ήλιος και Θάλασσα”, δημιουργώντας μια σημαντική ευκαιρία για το νησί να αναπτύξει περαιτέρω τις υποδομές πολυτελούς τουρισμού του.

Ο Carlos Cendra τονίζει πως το κλειδί για τη μελλοντική επιτυχία είναι η μείωση της εξάρτησης από συγκεκριμένες αγορές προέλευσης και η επένδυση σε εμπειρίες που προσελκύουν επισκέπτες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Η Κρήτη, με τον συνδυασμό φυσικών πλεονεκτημάτων, πολιτιστικής κληρονομιάς και σύγχρονων υποδομών, βρίσκεται σε ιδανική θέση για να υιοθετήσει και να προσαρμόσει το επιτυχημένο ισπανικό μοντέλο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ:

Τουρισμός: Άλμα 14,5% των αφίξεων στο Ελ. Βενιζέλος τον Δεκέμβριο – Ποιες είναι οι χώρες προέλευσης

Σημαντική άνοδος καταγράφηκε στην επιβατική κίνηση του αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος τον Δεκέμβριο του 2024,...

Τουρισμός: Έκρηξη αφίξεων 33%, όλο το χρόνο στην Αθήνα. Η εικόνα σε άλλες μεγάλες αγορές

Η πρωτεύουσα της Ελλάδας εδραιώνεται ως κορυφαίος προορισμός με εντυπωσιακή αύξηση 33% στις τουριστικές ροές και...

Νέο ξεκατίνιασμα Πολάκη-Κασσελάκη: “Απατεώνα, εξαφανίσου” είπε ο βουλευτής Χανίων – Οι ‘βόμβες’ που ετοιμάζει για τον Τσίπρα ο πρώην πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ

Νέα επεισόδια στην έντονη αντιπαράθεση μεταξύ Παύλου Πολάκη και Στέφανου Κασσελάκη προστίθενται στην πολιτική...