Στην Ελληνική αγορά, το γάλα που προτιμάται περισσότερο δεν ανήκει σε κάποια από τις γνωστές γαλακτοβιομηχανίες. Παράγεται από τις μεγάλες εταιρείες του κλάδου για λογαριασμό των σούπερ μάρκετ, τα οποία το διαθέτουν με το δικό τους όνομα. Έτσι, η ιδιωτική ετικέτα κυριαρχεί στις πωλήσεις, ξεπερνώντας τα επώνυμα προϊόντα.
Η στρατηγική της ΑΒ Βασιλόπουλος στο γάλα
Εντυπωσιακή είναι η κίνηση του ΑΒ Βασιλόπουλος να επενδύσει στο φρέσκο γάλα, ανανεώνοντας τις συσκευασίες του προϊόντος της, το οποίο παράγεται για αυτήν από τη Δέλτα. Η κίνηση αυτή αντανακλά τη στρατηγική της ΑΒ να αξιοποιήσει τη δημοτικότητα των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και να ενισχύσει τη θέση της στην αγορά.
Στην κατηγορία του γάλακτος, η ΑΒ συνεχίζει να πρωτοστατεί, όπως και άλλες μεγάλες αλυσίδες όπως η Lidl και ο Σκλαβενίτης, οι οποίες προσφέρουν φρέσκο γάλα σε ανταγωνιστικές τιμές.
Κυριαρχία της ιδιωτικής ετικέτας
Η πρωτοκαθεδρία στην αγορά ανήκει στο γάλα ιδιωτικής ετικέτας, με πωλήσεις 30,28 εκατομμύρια ευρώ και μερίδιο αγοράς 25,1%, αν και σημειώνει μείωση 5,86%. Ακολουθούν οι εταιρείες Δέλτα, Όλυμπος και Φάρμα Κουκάκη, με αυξήσεις στις πωλήσεις και μερίδια που συνεχίζουν να ενισχύονται.
Στην αγορά του φρέσκου γάλακτος, ο ανταγωνισμός είναι έντονος, καθώς οι τιμές των μεγάλων αλυσίδων παραμένουν σε παρόμοια επίπεδα, δημιουργώντας σφιχτό ανταγωνισμό για την επικράτηση στην αγορά.
Συνολικές πωλήσεις γάλακτος στην Ελλάδα
Από την αρχή του 2024 μέχρι τις 3 Νοεμβρίου, οι συνολικές πωλήσεις γάλακτος στην Ελλάδα ανήλθαν σε 408,92 εκατομμύρια ευρώ, σημειώνοντας μείωση 2,44% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2023. Αν εξαιρέσουμε το φρέσκο γάλα, οι πωλήσεις του οποίου ανήλθαν σε 120,47 εκατομμύρια ευρώ, καταγράφοντας μείωση 5,76%, η τάση παραμένει πτωτική.