Το υπουργείο Περιβάλλοντος ανακοίνωσε το νέο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) για την απαγόρευση πώλησης οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (βενζίνης και πετρελαίου) το 2030.
Αισιόδοξο φαίνεται να είναι το υπουργείο Περιβάλλοντος σχετικά με την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και την σταδιακή κατάργηση των οχημάτων που κινούνται είτε με βενζίνη, είτε με πετρέλαιο.
Ωστόσο, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ αποκάλυψε ότι το 2030 δεν θα απαγορευθεί ούτε στην Ελλάδα η πώληση καινούριων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης ακολουθώντας τα βήματα και των υπόλοιπων κρατών μελών της ΕΕ αλλά και της Κομισιόν όπου η απαγόρευση έχει μετατεθεί για το 2035.
Εκτιμήσεις ΥΠΕΝ για τα επόμενα χρόνια
Συγκεκριμένα, το ΥΠΕΝ εκτιμά πως η κυκλοφορία των ηλεκτροκίνητων οχημάτων θα αυξηθεί από περίπου 30.000 οχήματα σήμερα σε περισσότερα από 460.000 το 2030.
«Το ΕΣΕΚ βάζει το φιλόδοξο στόχο να είναι τα ηλεκτρικά οχήματα το 50% των νέων ταξινομήσεων το 2030.» σημείωσε το ΥΠΕΝ.
Ειδικότερα για τις περιόδους:
2025-2030: προβλέπεται ο εξηλεκτρισμός των οδικών μεταφορών και η επέκταση των υποδομών φόρτισης
2030-2040: προβλέπεται ταχεία αύξηση της ηλεκτροκίνησης στην οδικές μεταφορές
2040-2050: προβλέπεται ταχεία ανάπτυξη παραγωγής πράσινου υδρογόνου, υδρογονοκίνηση στις βαριές οδικές μεταφορές, ανάπτυξη παραγωγής και χρήση υδρογόνου και συνθετικών καυσίμων
Με απώτερο στόχο την επίτευξη της κλιματικής ουδετερότητας το 2050.
Στόχοι του ΕΣΕΚ
Το ΕΣΕΚ αποτελεί την Εθνική μας Στρατηγική για την επίτευξη του στόχου μηδενικών καθαρών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου ως το 2050, το net zero, με ενδιάμεσο ορόσημο τη μείωση κατά 58% ως το 2030 και κατά 80% ως το 2040.
Ακόμα, βάζει το φιλόδοξο στόχο να είναι τα ηλεκτρικά οχήματα το 50% των νέων ταξινομήσεων το 2030.
Παράλληλα, τίθεται για πρώτη φορά στόχος για ελαφρά φορτηγά, με 40% στις νέες ταξινομήσεις το 2030.
Ενώ ήδη προωθείται η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης σε Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
“Τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα ήρθαν στο προσκήνιο το 2019 τότε που υπήρχαν με το ζόρι 500 ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ούτε 50 φορτιστές, και όλοι πίστευαν ότι μιλάμε για επιστημονική φαντασία” επισήμανε η υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ Αλεξάνδρα Σδούκου. Πολύ γρήγορα έγιναν αποδεκτά από την αγορά πώλησης αυτοκινήτων και σε λίγα χρόνια θα κυριαρχούν σε ολόκληρο το φάσμα οδικής κυκλοφορίας.