14.8 C
Athens
Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

“Εκτίναξη” στην Κατανάλωση! 63% αυξήθηκαν τα δάνεια για αγορές αγαθών. Ποια προϊόντα έχουν τη μερίδα του λέοντος

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ:

Εκτινάχθηκαν τα online καταναλωτικά δάνεια των τραπεζών, τα οποία καταγράφουν ετήσια αύξηση 63% το οκτάμηνο του 2024, με θετικό αποτύπωμα στο συγκεκριμένο χαρτοφυλάκιο, τα οποία και διατηρούν τη μερίδα του λέοντος.

Η καταναλωτική πίστη “έτρεξε” το διάστημα Ιανουαρίου – Αυγούστου του 2024 με ρυθμό 24% σε ετήσια βάση, με τις νέες εκταμιεύσεις να “αγγίζουν” τα 900 εκατ. ευρώ. Εξ αυτών, τα 300 εκατ. ευρώ αφορούσαν σε πωλήσεις, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν στα φυσικά καταστήματα των τραπεζών, τα 280 εκατ. ευρώ προήλθαν από τους συνεργαζόμενους αντιπροσώπους αυτοκινήτων, τα 180 εκατ. ευρώ από τα e-loans και τα 100 εκατ. ευρώ από τα καταστήματα που πωλούν λευκές και μαύρες συσκευές, σύμφωνα με στοιχεία από το Capital.gr.

Συμπερασματικά τα e– καταναλωτικά δάνεια αποδεικνύονται ώς το πιο σημαντικό  κομμάτι της καταναλωτικής πίστης, αν και το μεγαλύτερο βάρος για τις τράπεζες παραμένει στο κομμάτι των φυσικών σημείων.  Να σημειωθεί πως σημαντικό κομμάτι αποτελούν τα δάνεια για αγορά αυτοκινήτου.

Η παραπάνω ανάπτυξη δεν επηρεάζεται παρά το γεγονός ότι τα επιτόκια, λόγω και του πιο αργού ρυθμού αποκλιμάκωσης, εξακολουθούν να βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα. Σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος (ΤτΕ), το μέσο επιτόκιο των καταναλωτικών δανείων χωρίς καθορισμένη διάρκεια (κατηγορία που περιλαμβάνει τα δάνεια μέσω πιστωτικών καρτών, τα ανοικτά δάνεια και υπεραναλήψεις από τρεχούμενους λογαριασμούς) παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητο τον περασμένο Ιούλιο στο 14,93%, ενώ το μέσο επιτόκιο των καταναλωτικών δανείων με συγκεκριμένη διάρκεια και κυμαινόμενο επιτόκιο αυξήθηκε το ίδιο διάστημα κατά 11 μονάδες βάσης και διαμορφώθηκε στο 12,34%. Αξίζει να αναφερθεί πως σε περίπτωση κυμαινόμενου επιτοκίου, αυτό προκύπτει από το άθροισμα του Βασικού Επιτοκίου Καταναλωτικής Πίστης (ΒΕΚ) συν το όποιο περιθώριο, αναπροσαρμοζόμενου με βάση τις μεταβολές του δείκτη Euribor μηνός.

Εκταμίευσης καταναλωτικού δανείου από το σπίτι

Η μία μέτα την άλλη οι τράπεζες δίνουν τη δυνατότητα εκταμίευσης καταναλωτικού δανείου από την άνεση του σπιτιού με την ιδέα να γίνεται πράξη πριν από σχεδόν μία τετραετία. Σήμερα η λειτουργία είναι απλή: Ο ενδιαφερόμενος μπαίνει στη “σουίτα” της τράπεζάς του, υποβάλλει την αίτηση λήψης δανείου, λαμβάνει απάντηση σε περίπου 10 δευτερόλεπτα και πετυχαίνει την εκταμίευση σε λιγότερο από ένα λεπτό.

Πάνω σε αυτή τη βάση συνέχισαν να “χτίζουν” οι τράπεζες, απλουστεύοντας περαιτέρω τη διαδικασία ή και επιλύοντας διάφορα ζητήματα που προέκυπταν στην πράξη. Για παράδειγμα, η Τράπεζα Πειραιώς έκανε πρόσφατα μία βελτίωση που αφορούσε στην απόρριψη του αιτήματος λόγω υψηλότερου – των οικονομικών δυνατοτήτων του δανειολήπτη – αιτούμενου ποσού. Έστω, δηλαδή, ότι κάποιος ζητούσε δάνειο, ύψους 15.000 ευρώ και οι οικονομικές του δυνατότητες του επέτρεπαν να δανειστεί έως 12.000 ευρώ. Μέχρι πρότινος, το σύστημα θα απέρριπτε την αίτηση. Πλέον, ο δανειολήπτης λαμβάνει αντιπρόταση, με τη συντριπτική πλειονότητα εντέλει να την αποδέχεται. Αξίζει να αναφερθεί πως η Τράπεζα Πειραιώς ήταν η πρώτη που λάνσαρε το επίμαχο προιόν, με αποτέλεσμα σήμερα το 15% της παραγωγής των συνολικών καταναλωτικών δανείων να προέρχεται από το συγκεκριμένο κανάλι.

Όλες οι τράπεζες, πάντως, διευρύνουν διαρκώς με νέα προιόντα και δυνατότητες τις ψηφιακές τους πωλήσεις. Ενδεικτικά, στην Alpha Bank το συνολικό ποσοστό των προϊόντων που διατέθηκαν το α’ εξάμηνο του 2024 μέσα από τα ψηφιακά κανάλια αποτέλεσε το 25,4% των συνολικών προϊόντων που διατέθηκαν στους πελάτες Retail Banking. Παράλληλα, σημαντική αύξηση σημείωσαν και οι διαδικτυακές πωλήσεις του ψηφιακού καταναλωτικού δανείου συγκριτικά με το 2023, με τη συντριπτική πλειοψηφία των δανείων που εκταμιεύτηκαν να πραγματοποιείται από το κινητό τηλέφωνο, αντιπροσωπεύοντας το 76% του συνολικού αριθμού καταναλωτικών δανείων και το 48% της συνολικής αξίας.

Αντιστοίχως, ετήσια αύξηση 35,7% κατέγραψαν το α’ εξάμηνο του 2024 οι πωλήσεις μέσω ψηφιακών καναλιών της Εθνικής Τράπεζας, με την ίδια να διευρύνει διαρκώς τη γκάμα των προϊόντων της (διάθεση DUAL κάρτας με δυνατότητα ενεργοποίησης πιστωτικού ορίου, άνοιγμα λογαριασμού όψεως, κ.ά.).

Τέλος, η Eurobank προσφέρει τη δυνατότητα της online απόκτησης, τόσο καταναλωτικού δανείου μέσω e-Banking, αλλά και από το κινητό, από όπου υποβάλλονται σχεδόν επτά στις 10 αιτήσεις σε επίπεδο τράπεζας, όσο και στεγαστικού, ανοίγοντας διαρκώς τη “βεντάλια” των δικών της προϊόντων. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ:

 DBRS: Ισχυρό το ελληνικό τραπεζικό σύστημα. Τι αναφέρει σε νέα έκθεση

Η  DBRS τονίζει σε νέα της έκθεση ότι η συνεχιζόμενη πρόοδος στον ελληνικό τραπεζικό...

Εθνική Τράπεζα: Στην τελική ευθεία για το δεύτερο placement του ΤΧΣ.  Τι θα κάνει η κυβέρνηση, με το ποσοστό ελέγχου

Στην τελική ευθεία για το δεύτερο placement του ΤΧΣ, βρίσκονται οι διαδικασίες της Εθνικής...

Ομόφυλα ζευγάρια: Το απόγευμα τα ταχύρρυθμα μαθήματα στους “γαλάζιους” βουλευτές. Τι συμβαίνει με Βορίδη, η παράμετρος Σαμαρά

Να μαζέψουν τις εσωκομματικές αντιδράσεις για τα ομόφυλα ζευγάρια επιχειρούν στη Ν.Δ. και για...