14.8 C
Athens
Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

Προαστιακός: Κατασκευάζονται 7 νέοι σταθμοί στη Δυτική Αττική – Πού θα βρίσκονται

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ:

Σε εξέλιξη βρίσκεται το έργο επέκτασης του Προαστιακού στην Δυτική Αττική το οποίο θα αναβαθμίσει σε σημαντικό βαθμό το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Η νέα επέκταση θα σηματοδοτήσει την αναγέννηση μέρους της παλιάς γραμμής «Αθήνα-Κόρινθος», στο τμήμα Άνω Λιόσια-Ελευσίνα-Μέγαρα.

Ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής θα είναι συνολικού μήκους 34,6 χλμ. και αφορά στην κατασκευή νέου κλάδου προαστιακού σιδηρόδρομου από τα Άνω Λιόσια μέχρι τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Μεγάρων, εντός του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής προς Πελοπόννησο.

Θα εξυπηρετεί τον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα, τη Νέα Πέραμο και τα Μέγαρα, διασφαλίζοντας τη διασύνδεση των οικισμών της Δυτικής Αττικής μεταξύ τους. Οι νέοι σταθμοί θα είναι οι εξής:

  • ΕΛΠΕ Ασπροπύργου,
  • Ασπροπύργου,
  • Βαμβακιάς,
  • Ελευσίνας,
  • ΕΛΠΕ Ελευσίνας,
  • Λουτρόπυργου,
  • Νέας Περάμου

Ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής θα συνδέει τη Δυτική Αττική με την Αθήνα, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», τον Πειραιά και το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Το κόστος της επέκτασης

Το κόστος του έργου έχει εκτιμηθεί σε ποσό με ΦΠΑ 132,61 εκατ. ευρώ, ενώ στον προϋπολογισμό περιλαμβάνεται και ο κλάδος γραμμής προς τον παλαιό σταθμό Μεγάρων, η κατασκευή του οποίου αποτελεί δικαίωμα προαίρεσης που ενεργοποιείται με την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για το εν λόγω τμήμα. Χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί έως τα μέσα του 2026. Το τελικό έργο θα περιλαμβάνει την ηλεκτροκίνηση και τη σηματοδότηση-τηλεδιοίκηση με διασυνδέσεις με τη Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων (ΣΓΥΤ).

Στο ITC 2024 – 7ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών, o επικεφαλής του ΟΣΕ, κ. Τερεζάκης, επισήμανε ότι έχουν ξεκινήσει κάποιες αρχικές διεργασίες και εργασίες, ενώ από τη Διεύθυνση της εταιρείας που έχει αναλάβει το έργο πρόσφατα τονίστηκε ότι ολοκληρώνονται οι μελέτες και έχουν ήδη παραγγελθεί τα πρώτα σιδηροδρομικά υλικά.

Τα άλυτα προβλήματα

Υπάρχουν ακόμη κάποια άλυτα προβλήματα, όπως ορισμένα ιδιοκτησιακά θέματα στις περιοχές από τις οποίες θα περνάει ο σιδηρόδρομος και ζητήματα με απαλλοτριώσεις. Στη συντριπτική τους πλειονότητα, όμως, τα προβλήματα έχουν επιλυθεί και οι εργασίες το επόμενο διάστημα εκτιμάται ότι θα επιταχυνθούν.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ:

Μετρό: Με ταχείς ρυθμούς οι εργασίες για την γραμμή 4 – Η μελλοντική επέκταση προς Ίλιον 

Με εντατικούς ρυθμούς συνεχίζονται οι εργασίες για την πολυαναμενόμενη γραμμή 4 του Μετρό της...

Moxy Hotels: Το πλάνο για 100 ξενοδοχεία μέχρι το 2025

Με τον φιλόδοξο στόχο να αριθμεί 100 ξενοδοχεία σε όλη την Ευρώπη μέχρι το...

Μετρό Αθήνας: Επεκτείνεται στα Νότια Προάστια – Πού θα βρίσκονται οι 3 νέοι σταθμοί

Νέα επέκταση, αυτή τη φορά προς τα Νότια Προάστια έχει προγραμματιστεί για τη Γραμμή...