Εικόνες ντροπής αντικρίζουν οι επιβάτες που φτάνουν στον Διεθνή Αερολιμένα Καλαμάτας. Χιλιάδες επισκέπτες από το εξωτερικό έρχονται αντιμέτωποι με την τριτοκοσμική πλευρά της χώρας μας που θυμίζει τη δεκαετία του 60!
Άθλιες είναι οι συνθήκες που επικρατούν στο Αεροδρόμιο της Καλαμάτας σύμφωνα με τους επιβάτες που το έχουν επισκεφθεί. «Θυμίζει σταθμό λεωφορείων της δεκαετίας του ’80 με ’90» καταγγέλλουν οι επιβάτες, οι αφίξεις των οποίων μειώνονται δραματικά.
Οι πολίτες κάνουν λόγο για εικόνα εγκατάλειψης στο εσωτερικό και το εξωτερικό, που δεν αρμόζει σε έναν διεθνή αερολιμένα. Η πρόσφατη κατάρρευση μέρους της οροφής στο τμήμα για τον έλεγχο των διαβατηρίων, ήρθε να επιβεβαιώσει με τον χειρότερο τρόπο τις σοβαρές ελλείψεις, που εμφανίζει σε επίπεδο υποδομών.
Τα σχόλια που επιβεβαιώνουν την πραγματικότητα
Τα σχόλια των πολιτών για το αεροδρόμιο αποτυπώνουν τη θλιβερή πραγματικότητα: «Τα βέλη στις πινακίδες για τις τουαλέτες είναι σχεδιασμένα με μαρκαδόρο». «Απαρχαιωμένο αεροδρόμιο δυστυχώς. Ώρα 11.00 το πρωί οι οθόνες αναγγελίας αναχωρήσεων έδειχναν ακόμα τις πτήσεις της προηγούμενης νύχτας».
Το αεροδρόμιο που βρίσκεται στη δικαιοδοσία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) δεν εξυπηρετεί μόνο πτήσεις εσωτερικού, αλλά μεταφέρει χιλιάδες επιβάτες από το εξωτερικό. Οι τριτοκοσμικές συνθήκες που αντικρίζουν στο αεροδρόμιο είναι η πρώτη γεύση που παίρνουν από την περιοχή και δεν αφήνει καλές εντυπώσεις.
Ολέθριες οι επιπτώσεις στην τοπική οικονομία
Δυσχερείς είναι οι επιπτώσεις που επιφέρει η κατάσταση του αεροδρομίου στην τοπική οικονομία, τόσο στις τουριστικές επιχειρήσεις όσο και στον κλάδο της εστίασης. Το πρόβλημα αυτό δεν αφορά μόνο την Καλαμάτα, αλλά και την ευρύτερη περιοχή, που περιμένει την τουριστική σεζόν για να πάρει μια «οικονομική ανάσα».
Η ένωση ξενοδόχων της Μεσσηνίας έχει ουκ ολίγες φορές επισημάνει την ανάγκη να εκσυγχρονιστούν οι «φτωχές» κτιριακές υποδομές, οι οποίες λειτουργούν σαν τροχοπέδη στην περαιτέρω άνοδο των συνολικών αφίξεων στην περιοχή.
Πέρυσι το αεροδρόμιο της Καλαμάτας κατέγραψε μείωση στις αφίξεις σε διψήφιο ποσοστό, σε μια, μάλιστα, χρονιά-ρεκόρ για την επιβατική κίνηση στο σύνολο της χώρας. Θυμίζουμε ότι στις αρχές του έτους, ο τοπικός φορέας είχε κάνει έκκληση προς το Υπερταμείο και την ΥΠΑ προκειμένου να γίνει επιθεώρηση ώστε να εκτιμηθούν οι ανάγκες που υπάρχουν και οι βελτιωτικές κινήσεις που θα έπρεπε να γίνουν ενόψει της τουριστικής σεζόν.
Τι προβλέπεται για την επόμενη μέρα
Ο διευθύνων σύμβουλος του Υπερταμείου, Γρηγόρης Δημητριάδης δήλωσε ότι μέχρι το τέλος του 2024 θα έχει αναδειχθεί ο ανάδοχος στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του αεροδρομίου για συνολικά 40 χρόνια. Μέσα στο επόμενο διάστημα αναμένεται να κληθούν για να καταθέσουν οικονομικές δεσμευτικές προσφορές οι κοινοπραξίες που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον με απώτερο σκοπό να υπάρξει ανάδοχος πριν ολοκληρωθεί το 2024.
Αντίστοιχη η κατάσταση στο Αεροδρόμιο Ηρακλείου
Παρόμοια εικόνα παρουσιάζει το αεροδρόμιο Ηρακλείου, Νίκος Καζαντζάκης, το δεύτερο μεγαλύτερο της χώρας. Πρόσφατα, η ΥΠΑ αναγνώρισε το πρόβλημα και τόνισε ότι όλα τα εμπλεκόμενα μέρη «καταβάλουν κάθε προσπάθεια ώστε οι παλαιές και υπερκορεσμένες υποδομές, που έχουν ξεπεράσει κατά πολύ τα όριά κόπωσής τους, να συντηρούνται και να εκσυγχρονίζονται διαρκώς μέχρι τη λειτουργία του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι τον Φεβρουάριο του 2027».