Σκληρή μάχη για την πρωτοκαθεδρία έδωσαν Booking και Expedia που καταγράφουν τεράστια κέρδη για την πρωτοκαθεδρία στον παγκόσμιο τουρισμό.
Κοινό μυστικό είναι άλλωστε ότι τα δύο διαδικτυακά ταξιδιωτικά πρακτορεία, η Booking Holdings και ο Όμιλος Expedia αποτελούν τους κύριους παίκτες, με ξεχωριστές επιχειρησιακές στρατηγικές και επιδόσεις στην αγορά.
Όσον αφορά τα στοιχεία για το 2022, η Booking Holdings παρουσίασε ισχυρότερα νούμερα με συνολικές ακαθάριστες κρατήσεις 111,2 δισεκατομμυρίων ευρώ, σε σύγκριση με τα 87,2 δισεκατομμύρια ευρώ της Expedia.
Αυτός ο υψηλότερος όγκος κρατήσεων μεταφράστηκε σε μεγαλύτερα έσοδα για την Booking, ύψους 15,7 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Η Expedia ανέφερε 10,7 δισεκατομμύρια ευρώ. Η σύνθεση των εσόδων διέφερε επίσης μεταξύ των δύο εταιρειών.
Η Booking σύμφωνα με το traveldailynews.gr έδειξε μια πιο ισορροπημένη κατανομή μεταξύ των κρατήσεων Β2Β και των κρατήσεων απευθείας από καταναλωτές.
Από την πλευρά της η Expedia στηρίχτηκε περισσότερο στις Β2Β κρατήσεις, που αντιπροσώπευαν τα δύο τρίτα των συνολικών εσόδων της.
Γεωγραφικά, η Booking Holdings βασιζόταν περισσότερο σε καταναλωτές εκτός ΗΠΑ, με σημαντικά έσοδα από την Ολλανδία, όπου βρίσκονται τα κεντρικά της γραφεία. Αντίθετα, το τμήμα ΗΠΑ της Expedia αντιπροσώπευε το 68,0% των συνολικών εσόδων της.
Αυτή η διαφορά στη γεωγραφική εστίαση επηρέασε την ανάκαμψή τους μετά την πανδημία, καθώς ο τουρισμός στην Ευρώπη γνώρισε μια ισχυρότερη αναζωπύρωση σε σύγκριση με τις ΗΠΑ, ευνοώντας ενδεχομένως τις κρατήσεις.
Όσον αφορά στο μέλλον, οι προσδοκίες της αγοράς για το 2023 και το 2024 υποδηλώνουν ότι η αύξηση των εσόδων και του EBITDA της Booking Holdings ενδέχεται να ξεπεράσει την Expedia. Αυτή η προσδοκία αντανακλάται στις αντίστοιχες αποτιμήσεις τους, με τα EV/EBITDA και EV/Revenue της Booking να είναι υψηλότερα από αυτά της Expedia. Ωστόσο, η Expedia εκτιμάται να έχει μεγαλύτερη περιουσία.
Οι ευρύτερες τάσεις στον ταξιδιωτικό κλάδο διαμορφώνουν επίσης τις επιδόσεις αυτών των εταιρειών. Για παράδειγμα, στις Ηνωμένες Πολιτείες, υπάρχει αυξανόμενο ενδιαφέρον για προορισμούς πόλεων πλούσιους σε τέχνη και πολιτισμό, καθώς και μια στροφή προς καταλύματα με καλή σχέση ποιότητας τιμής, όπως ξενοδοχεία τριών αστέρων.
Επιπλέον, τα ταξίδια ευεξίας κερδίζουν δημοτικότητα, ειδικά μεταξύ των νεότερων δημογραφικών ομάδων.
Σχεδόν οι μισοί ταξιδιώτες στις ΗΠΑ επιθυμούν να μειώσουν το κόστος των ταξιδίων, υποδηλώνοντας μια αλλαγή στις ταξιδιωτικές προτιμήσεις μετά την πανδημία.