20.4 C
Athens
Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου, 2024

Αυτoκίνητο: Ποιες μάρκες κυριαρχούν στην Ελλάδα. Ο ρόλος του leasing

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ:

Νέο τοπίο διαμορφώνεται στην αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα που παρουσιάζει εμφανή σημάδια εξομάλυνσης.

Η σημαντικότερη συνθήκη που τελευταία έχει ξεκινήσει να εξισορροπεί, σχετίζεται με τους χρόνους παράδοσης των νέων αυτοκινήτων στους ιδιοκτήτες τους, σε σχέση με την κατάσταση που για παράδειγμα επικρατούσε στην αγορά προ ενός έτους.

Όπως λέει στο Capital.gr ο Γιώργος Βασιλάκης, πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, μιλώντας στο Capital.gr αναφορικά με την εικόνα που παρουσιάζει η αγορά, “βρισκόμαστε σε διαδικασία εξομάλυνσης, χωρίς ωστόσο να έχουμε επιστρέψει στα δεδομένα προ της υγειονομικής κρίσης. Ωστόσο ως προς τις παραγγελίες νέων οχημάτων, είναι ακόμα πολλές που συνεχίζουν να βρίσκονται σε εκκρεμότητα. Σε κάθε περίπτωση πάντως, από εκεί που αναφέραμε στους πελάτες μας ότι η παράδοση του νέου αυτοκινήτου τους θα γίνει σε έναν χρόνο, πλέον αυτό έχει αλλάξει. Ο μέσος χρόνος παράδοσης ανέρχεται μεσοσταθμικά στους πέντε μήνες”.

Μεταχειρισμένα: Διαθεσιμότητα και μείωση τιμών

Αναφερόμενος στην εικόνα που παρουσιάζει η αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, ο κύριος Βασιλάκης εξηγεί ότι και εκεί παρουσιάζεται σταδιακή εξισορρόπηση των τιμών. Ωστόσο από την αρχή του 2023 οι τιμές τους ξεκίνησαν να κινούνται πτωτικά με το ποσοστό να αγγίζει το 10%. Να σημειωθεί ότι στα μεταχειρισμένα υφίσταται πλέον διαθεσιμότητα για τους ενδιαφερόμενους να αποκτήσουν ένα αυτοκίνητο. Θα θυμίσουμε ότι η συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων είχε λάβει ανατίμηση που ανήλθε σε ποσοστό 30%.

Στο σύνολό της η αγορά αυτή την περίοδο παρουσιάζει μία συγκεχυμένη εικόνα ως προς την ακριβή της δυναμική, όπως επισημαίνει ο κύριος Βασιλάκης, δεδομένου ότι ακόμα και αυτή τη στιγμή έρχονται στην Ελλάδα παραγγελίες που είχαν δοθεί εντός του 2022 λόγω των καθυστερήσεων που παρουσιάστηκαν το τελευταίο διάστημα. Ωστόσο η γενική εικόνα είναι θετική. Προϋπόθεση για να φανεί ξεκάθαρα το πώς κινείται, αποτελεί να εξομαλυνθεί πλήρως η κατάσταση που εμφανίστηκε κατά το προηγούμενο χρονικό διάστημα και ο χρόνος των παραδόσεων να επανέλθει σε φυσιολογικό και εύλογο ρυθμό. “Αυτή την περίοδο, ενόψει των εκλογών παρουσιάζεται ελαφρά κάμψη. Ωστόσο πρόκειται για ένα φαινόμενο παροδικό λόγω των συνθηκών”, συμπληρώνει ο επικεφαλής του ΣΕΑΑ.

Πρώτη η Toyota – Ακολουθεί η Opel

Εξετάζοντας τώρα την εικόνα της αγοράς, όπως αυτή προκύπτει από τα στοιχεία του Συνδέσμου Εμπόρων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, το σύνολο των ταξινομήσεων αυτοκινήτων στην Ελλάδα στους τέσσερις πρώτους μήνες του 2023, εμφανίζεται ανοδικό. Συγκεκριμένα, στην περίοδο Ιανουαρίου-Απριλίου του 2022 ταξινομήθηκαν 31.716 αυτοκίνητα, ενώ στο αντίστοιχο φετινό χρονικό διάστημα ταξινομήθηκαν 44.011 αυτοκίνητα με την αγορά να παρουσιάζει άνοδο κατά 38,8%.

 

Οι 10 πιο ευπώλητες μάρκες στην Ελλάδα (Ιαν.-Απρ. 2023)

Ταξινομήσεις

Μερίδιο

Toyota

5.191

11,8%

Opel

4.501

10,2%

Citroen/DS

4.007

9,1%

Peugeot

3.637

8,3%

Hyundai

3.119

7,1%

Volkswagen

3.060

7%

KIA

1.939

4,4%

BMW

1.876

4,3%

Ford

1.861

4,2%

Suzuki

1.682

3,8%

Οι παίκτες

Tην ίδια στιγμή αλλάζουν οι ισορροπίες μετά την αποχώρηση της FIAT Hellas (Fiat, Jeep,Alfa Romeo) από την Ελλάδα, όπου πλέον ο επίσημος εισαγωγέας είναι ο όμιλος Βασιλάκη (Αutohellas). Με αυτόν τον τρόπο ο εν λόγω όμιλος ισχυροποιείται ακόμα περισσότερο. Επίσης, στο χώρο της χονδρικής ο όμιλος Βασιλάκη αποτελεί τον αποκλειστικό εισαγωγέα των SEAT, HYUNDAI και KIA.

Σε επίπεδο λιανικής πώλησης, βάσει αριθμού ταξινομήσεων, πρώτος παίκτης είναι ο Σφακιανάκης με 12%, ενώ δεύτερη θέση βρίσκονται οι όμιλοι Συγγελίδη και Βασιλάκη με μερίδιο περίπου 7%, όπως επισημαίνουν πηγές της αγοράς. Ο όμιλος Σφακιανάκη είναι αποκλειστικός εισαγωγέας της SUZUKI. O όμιλος Συγγελίδη διατηρεί την εισαγωγή των Opel, Citroen, DS. Επίσης ο όμιλος Συγγελίδη ανέλαβε εκτός από τις Peugeot και Citroen και την Opel μετά τις πρόσφατες εξελίξεις στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου. Θα θυμίσουμε ότι το Group Stellantis που διατηρεί τις μάρκες Peugeot και Citroen, εξαγόρασε την Opel. Ο ίδιος όμιλος εξαγόρασε και το Fiat Group.

Ο ρόλος του leasing

Πολλές εταιρείες κατάφεραν να αποσπάσουν αυτοκίνητα από τις εταιρείες χρονομίσθωσης για να το διοχετεύσουν στη λιανική σε συνεργασία με τις μητρικές εταιρείες-αυτοκινητοβιομηχανίες. Ο ρόλος των πωλήσεων από πλευράς των βιομηχανιών σε εταιρείες leasing επισημαίνεται ότι αποδείχθηκε καθοριστικός για τις αντιπροσωπείες και την εγχώρια αγορά αυτοκινήτου. Οι μεγάλοι όμιλοι της αυτοκινητοβιομηχανίας όπως Toyota, Stellantis και αρκετοί ακόμη, συνάπτουν απευθείας συμφωνίες διάθεσης πακέτων αυτοκινήτων με τις ελληνικές εταιρείες χρονομίσθωσης. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι συμφωνίες αφορούν για παράδειγμα έναν σημαντικό αριθμό αυτοκινήτων από μία μάρκα ή ένα συγκεκριμένο μοντέλο και με αυτό τον τρόπο η κάθε αυτοκινητοβιομηχανία είναι σε θέση να γνωρίζει εκ των προτέρων πόσα αυτοκίνητα έχει πουλήσει.

Από την άλλη, οι εταιρείες leasing παρουσιάζουν καλύτερη διαθεσιμότητα και στοκ για την εξυπηρέτηση των πελατών τους λόγω αυτών των συμφωνιών. Η διάθεση των συγκεκριμένων αυτοκινήτων στις εταιρείες leasing πραγματοποιείται από τα δίκτυα των εισαγωγέων-αντιπροσώπων (dealers) στην Ελλάδα.

Οι προμήθειες

Αναφορικά με τις προμήθειες που λαμβάνουν οι αντιπρόσωποι για να πουλήσουν ένα αυτοκίνητο μέσω έκθεσης λιανικής, ανέρχεται σε μέσο ποσοστό 7%. Σε ό,τι αφορά το ποσοστό προμήθειας από τις αυτοκινητοβιομηχανίες προς τις εταιρείες leasing για το κλείσιμο των παραγγελιών μειώθηκε από το 8% στο 5% και το 1% που λάμβαναν ως προμήθεια οι διανομείς (dealers), έγινε 3%. Αυτός ήταν και ένας τρόπος για να κινηθεί η αγορά και να έχουν αντικείμενο οι αντιπρόσωποι, καθότι λόγω των καθυστερήσεων δεν είχαν αυτοκίνητα να διαθέσουν μέσα στις εκθέσεις τους.

Καίριο ζήτημα αποτελεί για την αγορά η αύξηση των επιτοκίων στα χρηματοδοτικά προγράμματα των αυτοκινήτων. Για παράδειγμα στο Group της Fiat τo επιτόκιο δανεισμού της FCA Bank (τράπεζα συμφερόντων του Fiat Group), αυξήθηκε πρόσφατα κατά μία ποσοστιαία μονάδα, ανερχόμενο στο 8,55%, συμπεριλαμβανομένης της εισφοράς 0,60% του νόμου 128/1975.

Πηγή capital

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ:

Mercedes, Audi, BMW: Ποιο πουλάει περισσότερο στην Ελλάδα. Ποια είναι τα μερίδια στην αγορά

Μεγάλος ήταν και το 2023 ο ανταγωνισμός ανάμεσα στη  για την πρωτοκαθεδρία στις πωλήσεις...

Αυτοκίνητο: Ρεκόρ πωλήσεων αναμένεται το 2024. Σοβαρή στροφή προς την ηλεκτροκίνηση

Ρεκόρ πωλήσεων αναμένεται το 2024 στην αγορά αυτοκινήτου, με τους αναλυτές να μιλούν για...

Αύξηση 30% στις πωλήσεις αυτοκινήτων τον Νοέμβριο. Ποιες μάρκες βρίσκονται στο top 10 της ελληνικής αγοράς

Εξαιρετικές επιδόσεις καταγράφει η αγορά αυτοκινήτου στη χώρα μας, καθώς οι πωλήσεις τον Νοέμβριο...