10.8 C
Athens
Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024

My Market-Παντελιάδης: Βαθιά ζημιογόνο το Ντιλιβερι για τα σούπερ μάρκετ. Εντείνεται ο ανταγωνισμός

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ:

Στην σημαντική απώλεια εσόδων που υπολογίζεται ακόμη και στο 10% μίας αλυσίδας σούπερ μάρκετ λόγω της δωρεάν διανομής των προϊόντων  του e-commerce, αναφέρθηκε ο Αριστοτέλης Παντελιάδης, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος, METRO AEBE, ΓΣ ΣΕΒ , μιλώντας σε δημοσιογράφους.

Όπως σημείωσε το σύνολο των λιανεμπορικών επιχειρήσεων χρεώνουν κανονικά τα μεταφορικά για της παραγγελίες μέσω e-commerce -τέτοια παραδείγματα αποτελούν η Public, η Ιntersport αλλά και η Shopflix.

Τα σούπερ μάρκετ  όμως συνεχίζουν να διανέμουν δωρεάν για παραγγελίες που υπερβαίνουν τα 50 ευρώ, που παραδίδονται την επόμενη μέρα με εξαίρεση το μοντέλο του quick delivery, που εφαρμόζει για παράδειγμα η My market, για παραδόσεις σε μία ώρα, όπου το κόστος σε αυτήν την περίπτωση ανέρχεται στα 3 ευρώ.

“Είναι αναγκαίο κακό το ηλεκτρονικό κανάλι, ωστόσο είναι βαθιά ζημιογόνο” ανέφερε ο κ. Παντελιάδης.  “Αυτό δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο. Ακόμη δεν έχει καταφέρει κανείς να το κάνει κερδοφόρο. Πώς μπορεί να γίνει αυτό; Με αυτοματοποιήσεις και αύξηση χρεώσεων. Στο εξωτερικό πολύ σπάνιο θα βρει κανείς δωρεάν παράδοση. Έρχονται χρεώσεις από όλους αργά ή γρήγορα και στην Ελλάδα”.

Στελέχη της αγοράς πάντως επισημαίνουν σχετικά με το e-commerce, ότι πλέον αποτελεί θέμα χρόνου να σταματήσει η δωρεάν διανομή, εκτιμώντας παράλληλα ότι η συγκεκριμένη δραστική αλλαγή θα πραγματοποιηθεί εντός του 2023.

Το δύσκολο κατά την αλλαγή του συγκεκριμένου μοντέλου πάντως, σύμφωνα με το ίδιο πρόσωπο, είναι το γεγονός ότι το καταναλωτικό κοινό έχει εκπαιδευτεί από τα σούπερ μάρκετ σε δωρεάν διανομή. Επομένως, η συγκεκριμένη αλλαγή θα μπορούσε να λειτουργήσει αποτρεπτικά για να αγοράσει κάποιος προϊόντα.

Πάντως  όλοι οι λιανέμποροι αυτήν τη στιγμή αναζητούν δεδομένα και χαρτογραφούν την αγορά, προκειμένου να προχωρήσουν σύντομα σε χρέωση των παραγγελιών που αποστέλλουν τα σούπερ μάρκετ προς τους πελάτες τους.

Εκτιμούν  μάλιστα ότι για να είναι κερδοφόρα η διαδικασία της διανομής προϊόντων για τα σούπερ μάρκετ από τα ηλεκτρονικά τους καταστήματα, η χρέωση στη διανομή πρέπει να κινείται τουλάχιστον στο 10% της συνολικής αξίας της κάθε παραγγελίας.

Κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι για μία παραγγελία των 50 ευρώ, η χρέωση θα ανερχόταν στα 5 ευρώ επιπλέον.

Παρ’ όλ’ αυτά είναι δύσκολο να εφαρμοστεί άμεσα, διότι πρέπει να προηγηθεί στάδιο προσαρμογής με μικρές αρχικά χρεώσεις και σταδιακά κλιμακούμενες στη συνέχεια.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ:

Ψάχνεις για δουλειά; 8.000 εργαζόμενους αναζητούν τα σούπερ μάρκετ. Τι αποκαλύπτει ο πρόεδρος της Ένωσης Αρ. Παντελιάδης

Έλλειψη προσωπικού παρατηρείται στα σούπερ μάρκετ που φτάνει και τις 8.000 θέσεις εργασίας, αποκαλύπτει...