Η επανεκκίνηση της κρουαζιέρας βάζει πλώρη για νέο ρεκόρ, με πάνω από 5.000 πλοία για την φετινή τουριστική περίοδο, εκτίμησε ο πρόεδρος της Ενώσεως Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας, Γιώργος Κουμπενάς.
Για το 2023, ο πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ, σημειώνει ότι η Μεσόγειος τόσο η Δυτική όσο και η Ανατολική παραμένουν ως σταθερή προτίμηση αλλά αυτή τη στιγμή η Ανατολική Μεσόγειος έχει πραγματικά μία εντυπωσιακή άνοδο και αποτελεί μια από τις πιο δημοφιλείς και αγαπημένες περιοχές επισκεπτών κρουαζιέρας.
Εν μέρει αυτή η δυναμική οφείλεται, όπως εξηγεί, στην ελκυστικότητα των προορισμών όπως τα ελληνικά νησιά καθώς έχουν να προσφέρουν αμέτρητες επιλογές και πολυδιάστατες εμπειρίες για όλα τα γούστα, τις ηλικίες και τα ενδιαφέροντα. Οι προορισμοί στην Ανατολική Μεσόγειο επίσης έχουν πλούσια ιστορία, πολιτισμό, εξαιρετική κουζίνα, παραλίες και απίστευτα γραφικά και άγνωστα μέρη εκτός από τα πολύ διάσημα όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη.
Επιπλέον οι διεθνείς συγκυρίες όπως οι περιορισμοί στην αγορά της Ασίας και της Βόρειας Ευρώπης καθώς και ο αποκλεισμός της Βαλτικής θα συνεχίσουν να ενισχύουν το τουριστικό ρεύμα και τη ζήτηση προς την Ανατολική Μεσόγειο. Επίσης η αύξηση των απευθείας πτήσεων από την Αμερική ωθούν τις εταιρείες κρουαζιέρας να επιλέξουν τα ελληνικά λιμάνια για επι/αποβίβαση των κρουαζιερόπλοιων.
Επίσης σύμφωνα με τον κ. Κουμπενά είναι αξιοσημείωτη και η αύξηση του αριθμού των πλοίων που έχουν σαν βάση τους τα ελληνικά λιμάνια. Παρατηρούμε δηλαδή ένα μεγάλο άλμα στην ανάπτυξη του homeporting που είναι πολύ θετικό για την ανάπτυξη του κλάδου στη χώρα μας αλλά και λόγω του ότι θα δημιουργήσει πολλαπλασιαστικά οφέλη για την εθνική οικονομία. Το γεγονός ότι πολλά από αυτά τα πλοία είναι μικρότερου μεγέθους και απευθύνονται σε επιβάτες υψηλού εισοδήματος είναι εξίσου σημαντικό καθώς προσεγγίζουν σε μικρότερους προορισμούς που μέχρι σήμερα δεν ήταν στον χάρτη της κρουαζιέρας αφήνοντας μεγάλο οικονομικό αποτύπωμα στις τοπικές οικονομίες.
Η πρόβλεψη των ανθρώπων της κρουαζιέρας, είναι ότι θα συνεχιστεί η ανοδική πορεία της κλάδου στην χώρα μας με περαιτέρω αύξηση των προσεγγίσεων που θα είναι περισσότερο και από 10% σε σχέση με το 2023.
Αναγκαίο ένα στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης της κρουαζιέρας
Τέλος ο κ. Κουμπενάς επισημαίνει την ανάγκη η χώρα μας έχοντας δεδομένη την συνεχή αύξηση των μεγεθών της κρουαζιέρας θα πρέπει να βρει τρόπους για την βελτίωση της εξυπηρέτησής πλοίων και επιβατών και την αποφυγή του συνωστισμού στα λιμάνια και στους προορισμούς. Η ανάγκη ενός στρατηγικού σχέδιού ανάπτυξης της κρουαζιέρας είναι περισσότερο επιτακτική ώστε να σχεδιασθούν και να υλοποιηθούν οι αναγκαίες υποδομές αλλά και να παρθούν αποφάσεις που θα βοηθήσουν στην βιώσιμη ανάπτυξη της κρουαζιέρας και την ταυτόχρονη αύξηση των εσοδών από αυτήν, συμπληρώνει ο κ. Κουμπενάς.
Δεν πρέπει καταλήγει να ξεχνάμε το στοιχείο εκείνο που είναι απαραίτητο για να διατηρηθεί η τεχνογνωσία διαχείρισης της κρουαζιέρας στην χώρα μας αλλά και για την μεγιστοποίηση των ωφελημάτων που δεν είναι άλλο από την Ελληνική σημαία η οποία πλέον δεν υπάρχει σε κανένα κρουαζιερόπλοιο.