11.7 C
Athens
Σάββατο, 12 Απριλίου, 2025

Μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2035 αποφάσισε η ΕΕ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ:

Με 340 ψήφους υπέρ, 279 κατά και 21 αποχές, οι ευρωβουλευτές ενέκριναν τη συμφωνία σχετικά με τα αναθεωρημένα πρότυπα επιδόσεων εκπομπών CO2 για τα νέα αυτοκίνητα και τα φορτηγά.

Η συμφωνία, που είναι εναρμονισμένη με την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία, η οποία στοχεύει να αναδείξει την Ευρώπη ως την πρώτη κλιματικά ουδέτερη ήπειρο, πρακτικά προβλέπει απαγόρευση στις πωλήσεις ΙΧ με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035, ενώ οι στόχοι για τα φορτηγά είναι λιγότερο φιλόδοξοι.

Η νέα νομοθεσία ανοίγει τον δρόμο προς τις μηδενικές εκπομπές CO2 για τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα και τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα το 2035 (στόχος σε όλο τον στόλο της ΕΕ για μείωση των εκπομπών CO2 που παράγονται από νέα αυτοκίνητα και φορτηγά κατά 100% σε σύγκριση με το 2021). Οι ενδιάμεσοι στόχοι μείωσης των εκπομπών για το 2030 ορίζονται στο 55% για τα αυτοκίνητα και στο 50% για τα φορτηγά.

Άλλα βασικά μέτρα που προβλέπονται από τον κανονισμό:

-Η Επιτροπή θα παρουσιάσει έως το 2025 μια μεθοδολογία για την αξιολόγηση και την υποβολή στοιχείων σχετικά με τις εκπομπές CO2 καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής των αυτοκινήτων και των φορτηγών που πωλούνται στην αγορά της ΕΕ, συνοδευόμενη από νομοθετικές προτάσεις, όπου χρειάζεται

-Έως τον Δεκέμβριο του 2026, η Επιτροπή θα παρακολουθεί το χάσμα μεταξύ των οριακών τιμών εκπομπών και των δεδομένων κατανάλωσης καυσίμου και ενέργειας και θα υποβάλει σχετική έκθεση

-Οι κατασκευαστές που είναι υπεύθυνοι για μικρούς όγκους παραγωγής σε ένα ημερολογιακό έτος (1 000 έως 10 000 νέα αυτοκίνητα ή 1 000 έως 22 000 νέα φορτηγά) μπορούν να τύχουν παρέκκλισης μέχρι το τέλος του 2035

-Ο υφιστάμενος μηχανισμός κινήτρων για οχήματα με μηδενικές και χαμηλές εκπομπές (ZLEV), ο οποίος επιβραβεύει τους κατασκευαστές που πωλούν περισσότερα τέτοια οχήματα, θα προσαρμοστεί ώστε να ανταποκρίνεται στις αναμενόμενες τάσεις των πωλήσεων. Από το 2025 έως το 2029, το σημείο αναφοράς ZLEV ορίζεται σε 25% για τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων και 17% για τα νέα φορτηγά, ενώ από το 2030 το κίνητρο θα καταργηθεί

-Κάθε δύο χρόνια, αρχής γενομένης από το τέλος του 2025, η Επιτροπή θα δημοσιεύει έκθεση για την αξιολόγηση της προόδου προς την κατεύθυνση των μηδενικών εκπομπών.

Μετά την τελική ψηφοφορία στην ολομέλεια, το κείμενο θα πρέπει τώρα να εγκριθεί επίσημα και από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, προτού δημοσιευθεί στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ αμέσως μετά.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ:

Tesla: Γιατί καταρρέουν παγκοσμίως οι πωλήσεις. Απούλητα 2.000 Cybertruck.

Κάποτε το Tesla Cybertruck ήταν το απόλυτο όχημα - φουτουριστικό design, υποσχέσεις για επανάσταση...

Άρθρο – αποκαλύψεις BBC: Οι Φιλοδοξίες Τράμπ και οι μεγάλοι κίνδυνοι από την πολιτική των δασμών

Το βασικό επιχείρημα της τακτικής - πολιτικής Τραμπ, συνοψίζεται στη φράση που λέει σταθερά...

“Πόλεμος” Bezos κατά Musk στην αγορά του αυτοκινήτου. Επιχειρεί να τον εκθρονίσει με τη δημιουργία νέας αυτοκινητοβιομηχανίας

Eναν μεγάλο πονοκέφαλο στον ισχυρό άνδρα της Tesla, βάζει ο ηγέτης της Amazon...