Έντονο είναι το παρασκήνιο γύρω από την προσφορά ρεκόρ που κατέθεσε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στον διαγωνισμό της νέας 25ετούς παραχώρησης της Αττικής Οδού.
Η προσφορά ήταν μια μεγάλη έκπληξη, καθώς όπως τονίζουν παράγοντες της αγοράς ξεπέρασε κάθε προσδοκία, γεγονός που οδηγεί την Αττική Οδό στα χέρια της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Το ύψος της ανέρχεται σε 3,27 δισ. ευρώ και είναι περισσότερο από 5% υψηλότερη από την αμέσως επόμενη, κάτι που σημαίνει ότι δεν θα υπάρξει στάδιο κατάθεσης περαιτέρω βελτιωμένων προσφορών.
Δύο ήταν οι λόγοι σύμφωνα με πληροφορίες του «ΕΠΕΝΔΥΤΗ» iependitis.gr που οδήγησαν την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να καταθέσει αυτή την εντυπωσιακή προσφορά:
- Τα μετρητά χρήματα που θα μπαίνουν καθημερινά στο ταμείο της εταιρείας και της δημιουργούν μεγάλη ανάσα ρευστότητας.
- Η εκτίμηση για εκτίναξη των μετακινήσεων οχημάτων μέσω της Αττικής Οδού τα επόμενα χρόνια
Γιατί είναι ποσό ρεκόρ
Παράγοντες της αγοράς έλεγαν στο ipenditis.gr ότι πρόκειται για ποσό-ρεκόρ για τα ελληνικά δεδομένα ιδιωτικοποιήσεων και αξιοποίησης περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου.
Σημείωναν επίσης ότι είναι υπερδιπλάσιο από το τίμημα που καταβλήθηκε για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων (1,234 δισ. ευρώ), όπως και για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού (1,496 δισ. ευρώ), που είναι και τα δύο υψηλότερα μέχρι τώρα τιμήματα που έχει λάβει το ΤΑΙΠΕΔ.
Οι επόμενες κινήσεις του ΤΑΙΠΕΔ
Το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, όπως προβλέπουν τα τεύχη του διαγωνισμού, θα εξετάσει τώρα τον «Φάκελο Β», αυτόν που περιλαμβάνει όλα τα έγγραφα της δεσμευτικής οικονομικής προσφοράς της υποψήφιας παραχωρησιούχου.
Εφόσον διαπιστώσει πως όλα είναι σύμφωνα με τα προβλεπόμενα θα προχωρήσει στην ανάδειξη της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε προτιμητέο επενδυτή.
Κατόπιν η σύμβαση θα σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο και εφόσον εγκριθεί θα υπογραφεί από ΤΑΙΠΕΔ και επενδυτή και ύστερα θα πάει για κύρωση στη Βουλή.
Στο διάστημα μεταξύ της ανακήρυξης του προτιμητέου επενδυτή και της υπογραφής και ψήφισης της σύμβασης, η υποψήφια παραχωρησιούχος θα πρέπει να οριστικοποιήσει με όλες τις προβλεπόμενες λεπτομέρειες το χρηματοδοτικό σχήμα εφάπαξ καταβολής του τιμήματος των 3,27 δισ. προκειμένου να γίνει το οικονομικό κλείσιμο.
Η πρόταση από την κοινοπραξία της Mytilineos με τη Vinci και τη Mobility Partner
Η δεύτερη υψηλότερη προσφορά ύψους 3,106 δισ. κατατέθηκε από την κοινοπραξία της Mytilineos με τη Vinci και τη Mobility Partner. Η συγκεκριμένη πρόταση απείχε μόλις μισό εκατομμύριο από το να βρεθεί εντός του εύρους του 5% που θα της έδινε δικαίωμα συμμετοχής σε νέο γύρο βελτιωμένων προσφορών μεταξύ των δύο πρώτων υποψηφίων.
Το ύψος της προσφοράς της ισπανικής Abertis Infraestructuras είναι 2,7 δισ., της κοινοπραξίας των σημερινών παραχωρησιούχων Ακτωρ Παραχωρήσεις και Αβαξ με τη Meridiam 2,548 δισ., η προσφορά της κοινοπραξίας της Macquarie με τη Fincop Infrastructure, συμφερόντων του ομίλου Κοπελούζου είναι 2,35 δισ. και της κοινοπραξίας των Brisa Autoestradas de Portugal και Rubicone Bidco μαζί με την Intrakat είναι 2,05 δισ.
Το ενημερωτικό σημείωμα της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Σε ενημερωτικό σημείωμά της η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναφέρει πως η παραχώρηση «ενισχύει περαιτέρω την παραγωγή υψηλών, σταθερών και προβλέψιμων ταμειακών ροών σε μακροχρόνια βάση» και ότι «διαθέτει την κεφαλαιακή διάρθρωση και ισχυρά περιουσιακά στοιχεία τα οποία παρέχουν μακροχρόνιες υψηλές επαναλαμβανόμενες ταμειακές ροές από διαφοροποιημένες δραστηριότητες με έντονη δυναμική για τη χρηματοδότηση με ίδια και δανειακά κεφάλαια σε όλα τα έργα τα οποία αναπτύσσει». Προσθέτει δε ότι «η ρευστότητα του ομίλου παραμένει ισχυρή, με τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα, χωρίς να υπολογίζονται επιπλέον γραμμές ρευστότητας, να ανέρχονται τον Μάρτιο σε 1,6 δισ.».
Συνολικά η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ «αναμένει πάνω από 6 δισ. σε μερίσματα από το υφιστάμενο χαρτοφυλάκιο συμμετοχών της σε έργα παραχωρήσεων και σημαντική οργανική κερδοφορία και ελεύθερες ταμειακές ροές από τις άλλες δραστηριότητες», όπως και υπεραξίες.
.